اخبار ساختمان

نام نویسی در سامانه ثبت نام مسکن 3 میلیونی از امروز آغاز می‌شود!

ثبت نام برای طرح مسکن ملی رئیسی (طرح جهش) از روز چهارشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ شروع می‌شود. این طرح که در قالب ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال انجام می‌شود، برای متقاضیان با شرایط خاص تدوین شده است. در این طرح قرار است دولت واحدهای مسکونی ارزان قیمت را در اختیار افراد فاقد مسکن قرار دهد.

اولویت نام نویسی در سامانه ثبت نام مسکن با چه کسانی است؟

  • این طرح برای مستاجران و افراد فاقد مسکن است و افراد دیگر را شامل نمی‌شود.
  • زنان مجرد بالای ۳۵ سال که سرپرست خانوار هستند، می‌توانند در طرح مسکن ثبت نام کنند.
  • افرادی که در طرح قبلی مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند‌ و هنوز مسکنی تحویل نگرفته‌اند، می‌توانند در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کنند؛ اما این دسته از متقاضیان لازم نیست مجدداً در سامانه جدید ثبت نام کنند و درخواست آن‌ها بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: «هنوز شرایط خاصی برای ثبت نام مردان مجرد اعلام نشده است.» اما ممکن است برای مردان مجرد متقاضی جهش مسکن شرایط سنی تعیین شود. احتمالا مردان ۴۰ ساله مجرد بتوانند در سامانه طرح مسکن ثبت نام کنند.

قبلاً گفته شده بود که متقاضیان طرح جهش مسکن باید سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضای خود را داشته باشند، اما احتمالا این شرط حذف خواهد شد یا شرایط آسان‌تر می‌شود. قبلاً نیز بیان شده بود که خانه با قیمت متری سه میلیون تومان واگذار می‌شود.

شرایط نام نویسی در سامانه ثبت نام مسکن ملی چگونه است؟

شرایط نام نویسی در سامانه ثبت نام مسکن ملی چگونه است؟

متقاضیان یک ماه فرصت دارند تا در سامانه جدید به آدرس www.saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت نام خود را کامل کنند. (اما هم اکنون این سمانه در دسترس نیست!) در زمان ثبت نام مهم است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • جهت استفاده از سامانه از نسخه ۵۱ به بعد مرورگر موزیلا فایرفاکس و یا نسخه ۵۱ به بعد مرورگر کروم استفاده کنید.
  • در طی ثبت نام از کلیک بر روی دکمه Back مرورگر خود و باز کردن بیش از یک صفحه مرورگر خودداری کنید.
  • جهت ثبت نام مشخصات همسر و افراد تحت تکفل مواردی مانند کد ملی، شماره شناسنامه، سریال شناسنامه و … نیاز است.
  • لطفاً پیش از ثبت نهایی، اطلاعات وارد شده را که از سوی سامانه نمایش داده می‌شود را مرور کرده و در صورت نیاز اصلاح کنید.
  • لطفاً به منظور انجام ثبت ‌نام از کامپیوتر شخصی، لپ‌تاپ یا تبلت استفاده کنید.

محمود زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرحله نخست ثبت نام، اطلاعات هویتی سرپرست خانوار یا متقاضی اخذ می‌شود. بعد از پردازش، به متقاضی واجد شرایط بودن اطلاع داده می‌شود. سپس متقاضیان باید به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها یا بنیاد مسکن رجوع کنند و مدارک سکونت در شهر مورد تقاضای خود را تسلیم کنند. مرحله بعد نیز معرفی به بانک عامل و افتتاح حساب سپرده است. مرحله پایانی مربوط به پروژه‌های در حال احداث است که به متقاضیان ارجاع داده می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا