دانشنامه ساختمان

طراحی ورودی راهرو با 9 ایده فوق العاده زیبا و کاربردی

ممکن است درباره طراحی آشپزخانه، اتاق خواب، حمام یا اتاق نشیمن هیچ کمبودی وجود نداشته باشد اما در مورد طراحی ورودی راهرو چی؟ راهروهای ورودی می‌توانند انبوهی از مشکلات را به‌همراه داشته باشند، به خصوص برای دالان‌های باریک که اغلب با کمبود نور مواجه هستند.

درست است که راهروی ورودی تنها مکان برای گذر است اما توجه به آن می‌تواند روح و روان خانه را به کلی تغییر دهد. یک ورودی زیبا حالتی استقبال ‌کننده دارد و به ایجاد ذهنیت مثبت کمک می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید نحوه طراحی ورودی راهرو منزل چگونه است، این مقاله را از دست ندهید.

9 ایده فوق العاده برای طراحی ورودی راهرو

برای طراحی ورودی منزل لازم است برخی نکته‌های مهم را به خاطر بسپارید:

1- یک پالت رنگی مناسب انتخاب کنید

1- یک پالت رنگی مناسب انتخاب کنید

مطمئن نیستید که طراحی راهروی ورودی را از کجا باید شروع کنید؟ نخست برای متحد کردن فضا، یک طرح رنگی مناسب را انتخاب کنید! رنگ را می‌توان متناسب با رنگ دیوار انتخاب کرد، مانند این ورودی آبی که به عنوان رنگ قالب فضای ورودی تعیین شده است.

هنگامی که رنگ اصلی را انتخاب می‌کنید، حالا می‌توانید به سراغ رنگ‌های دلخواه خود بروید. برای مثال می‌توانید فرش را به رنگ خاکستری، میز ورودی را به رنگ عسلی (مکمل آبی خواهد بود) و عناصر دیگر مانند تابلو و گلدان‌‌ها را به رنگ‌های سفید، آبی روشن یا سرمه‌ای انتخاب کنید.

2- یک فضای عملکردی ایجاد کنید

9 ایده فوق العاده برای طراحی ورودی راهرو

ورودی هم اولین جایی است که به خانه پا می‌گذارید و هم آخرین مکانی است که از ان عبور می‌کنید. بنابراین، افزودن چند اِلمان زیبا و عملکردی می‌تواند تأثیر زیادی در کل روز شما داشته باشد. به چیزهایی که هنگام بیرون رفتن از منزل نیاز دارید فکر کنید، مثلاً کلیدها که همیشه باید در راهروی ورودی توسط جاکلیدی روی دیوار یا یک سینی پارچه‌ای روی میز ورودی یا جاکفشی نگهداری شوند.

مواردی مانند میز ورودی با چند کشو اضافی برای قرار دادن وسایل، قلاب‌هایی برای آویزان کردن کیف یا لباس، جاکفشی برای قرار دادن کفش‌‌ها، همه این‌ها در طراحی ورودی راهرو به عنوان عناصر زیبایی و عملکردی در نظر گرفته می‌شوند. عملکرد به معنای این است که کاربر به‌راحتی و در کمترین زمان به وسایل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد.

3- طرح کلی را در نظر بگیرید

ایده طراحی ورودی راهرو

طرح کلی ورودی به اندازه رنگ و چیدمان وسایل مهم است. مطمئن شوید که یک مسیر واضح و مشخص در رسیدن به درب ورودی وجود دارد تا فضای کافی برای عبور از آن وجود داشته باشد. هیچکس نمی‌خواهد لحظه‌ای که از درب عبور می‌کند احساس تنگی کند! هنگام انجام این کار، در نظر بگیرید که درب شما به چه روشی باز می‌شود و فاصله کافی را در اطراف آن لحاظ کنید.

سپس، بر روی سایر عناصر معماری مانند پنجره‌ها، کمد و سایر وسایل موجود در راهروها کار کنید. با در نظر داشتن تمام این موارد، مطمئن شوید که تمام وسایل با سبک زندگی شما سازگار بوده و بسیار کاربردی هستند، وگرنه فضا را اشغال می‌کنند و به عنوان یک عنصر اضافی تلقی می‌شوند.

حتما بخوانید: رنگ مناسب راهرو : زیبایی خانه و استقبال گرم از میهمانان

4- با ذخیره سازی، فضای راهرو را سازماندهی کنید

نکات طراحی ورودی راهرو

ذخیره سازی یک نکته مهم در طراحی ورودی راهرو است.از آنجا که ورودی‌ها معمولاً اولین و آخرین جایی هستند که افراد از آن عبور می‌کنند، درهم ریختگی می‌تواند به معنای وجود یک خانه شلوغ و بی‌نظم باشد. از کیف و اسباب بازی‌های بچه‌ها گرفته تا سبدهای خرید روزانه و … همه دست به دست یکدیگر می‌دهند تا یک ورودی شلوغ را به ارمغان بیاورند و در نتیجه آن ذهن آشفته خواهد شد.

برای جلوگیری از بهم ریختگی، از ذخیره‌سازی هوشمند استفاده کنید! تهیه یک میز ورودی زیبا که دارای چندین کشوی مختلف است، برای ذخیره کردن نامه‌ها، اسناد، کلید، سبد خرید، دستکش و موارد دیگر مفید است. همچنین در زیر میز می‌توانید از چندین سبد حصیری زیبا برای قرار دادن وسایل جانبی استفاده کنید. حتی یک کلید باید در جای خودش قرار گیرد تا به عنوان یک اِلمان بی‌هدف باعث در هم ریختگی نشود.

5- موارد شخصی را به راهرو اضافه کنید

طراحی ورودی راهروها

بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده، خیلی خوب است که به خانه بیایید و فضایی را که دوست دارید از شما استقبال شود را ببینید. در طراحی ورودی راهرو کمی دقت کنید تا از لحظه ورود توسط چیزهایی که دوست دارید احاطه شوید. چند عکس خانوادگی را به دیوار آویزان کرده و از چندین تابلوی هنری و مجسمه استفاده کنید.

همچنین، می‌توانید از یک صندلی، میز و عناصر تزیینی مانند گلدان بهره ببرید. چند مورد از این موارد شخصی در ورودی راهرو می‌تواند بلافاصله باعث شود خانه از حالتی بی‌رمق به فضایی خاطره‌انگیز و شادی‌آور تبدیل شود.

6- طراحی ورودی راهرو را ساده و شیک نگه دارید

طراحی ورودی راهرو را ساده و شیک نگه دارید

بعضی اوقات بهترین سبک طراحی ورودی، انتخاب ساده‌ترین‌‌ها است. آنچه شما واقعاً نیاز دارید یک قطعه هنری یا یک آینه شیک، یک کنسول یا نیمکت و چندین وسایل دکوری است. همه ما عاشق یک نیمکت به عنوان وسیله‌ای برای نشستن کوتاه‌مدت برای پوشیدن و درآوردن کفش هستیم.

خرید آینه برای بررسی لباس و پوشش قبل از بیرون رفتن از خانه ضروری است که می‌تواند فرآیند آمادگی افراد را آسان کند. سرانجام، وجود برخی از گیاهان گلدانی و بالش‌های تزیینی در ورودی می‌تواند به تکمیل شدن فضا کمک شایانی کنند.

7- فضایی را برای آینه فراهم کنید

طراحی ورودی راهرو منزل

از آنجا که ورودی راهرو آخرین مکانی است قبل از خروج از خانه است، توصیه می‌کنیم فضای مخصوصی را برای قرار دادن آینه فراهم کنید. همه ما قبل از بیرون رفتن، برای آخرین بار خودمان را در آینه بررسی می‌کنیم. بنابراین، وجود یک آینه بزرگ بر روی کنسول یا جاکفشی می‌توانند انتخاب‌هایی عالی باشد.

مطلب پیشنهادی: چیدمان عکس روی میز : راهنمای داشتن زیباترین میز خاطره با 65 مدل

اگر فضای خالی دارید، آینه قدی را امتحان کنید تا بتوانید خود را از سَر تا پا ببینید. این مهم مخصوصاً اگر در اتاق خواب خود جایی برای آینه تمام قد ندارید بسیار عالی خواهد بود. در برخی موارد نیز می‌توانید به سراغ جاکفشی‌های آینه‌دار بروید، این وسایل هم جاکفشی و آینه دارند و هم دارای جالباسی و جاکلیدی هستند. جاکفشی‌های آینه‌دار برای راهروهای کوچک عالی است.

8- به یک نقطه کانونی فکر کنید

طراحی ورودی راهرو خانه

ورودی راهروها ممکن است کوچک باشند اما لازم نیست که به کلی مورد فراموشی قرار گیرند. با در نظر گرفتن اصول طراحی ورودی راهرو، می‌توانید سبک دکوراسیون راهرو را طوری طراحی کنید که با هر فضای دیگری در خانه رقابت کند.

ایجاد جلوه‌ای زیبا کار چندان سختی نیست. یک مدل میز کنسول مورد علاقه خود را انتخاب کنید، یک کار هنری (تابلو نقاشی یا تابلو فرش) را روی دیوار بالای میز کنسول نصب کنید و کف را با یک فرش یا گلیم زیبا زینت ببخشید. فقط مطمئن شوید فرش دارای بافت با دوام و مقاوم باشد زیرا ورودی محلی است که ترافیک زیادی را در طول روز به خود می‌بیند. اگر برای قرار دادن لوستر فضای کافی دارید، دست بجنبانید و یک مدل متفاوت را انتخاب کنید.

9- سبک‌های مختلف طراحی را امتحان کنید

طراحی دکوراسیون ورودی راهرو

سبک طراحی ورودی راهرو را تعیین کنید! اگر به سبک روستایی علاقه دارید، راهرو را با سبدهای بافته شده ریز، فرش با الیاف طبیعی به رنگ کرمی، چوب لباسی، آینه دورقاب شده چوبی، میز چوبی و حتی گیاهان سرسبز تزیین کنید. همه این وسایل سبک طراحی روستایی را نشان می‌دهند که در آن متریال چوب و طیف رنگ‌های چوب (از قهوه‌ای پرنگ گرفته تا عسلی) از عناصر اصلی این سبک طراحی هستند.

همچنین می‌توانید به سراغ سبک‌های مدرن، شاهانه، معاصر و کلاسیک بروید. به طور کلی، ورودی راهرو مانند بخشی از کل فضای خانه خود طراحی کنید، اگر دکوراسیون داخلی دارای سبک مدرن است، ورودی را نیز مدرن طراحی کنید.

کلام آخر

ورودی‌ها مکان مناسبی برای ایجاد خوشامدگویی در خانه هستند. چه فضایی بزرگی داشته باشید و چه کوچک، ورودی اولین فضایی است که هنگام ورود به خانه می‌بینید. خوب بودن طراحی ورودی راهرو به این معنا است که توانسته‌اید ذهن مهمانان را تحت تأثیر قرار دهید. بنابراین با توجه به موارد گفته شده در بالا، آماده شوید تا در کمترین زمان راهروی خود را به بهترین وجه ممکن طراحی کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا