راهنمای خرید و مشاغل

بهترین مارک میوه خشک کن برای تهیه گرانولا و میوه خشک خانگی

وقتی می‌خواهید یک میان وعده بخورید، به چه چیزی روی می‌آورید؟ احتمالاً ذهن شما به سمت تصاویری از چیپس، کیک‌های میان وعده یا شکلات‌های تخته‌ای می‌رود که گرچه بسیار خوشمزه هستند، اما برای فواصل منظم در طول روز خیلی سالم نیستند! اما خوردن میوه خشک می‌تواند در کنار فواید سلامتی، سرشار از مواد مغذی باشد. اما برای اطمینان بیشتر در مورد کیفیت و نحوه تولید میوه خشک، خرید بهترین مارک دستگاه میوه خشک می‌تواند انتخابی هیجان انگیز باشد؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

انواع دستگاه میوه خشک کن

هنگامی که برای خرید بهترین دستگاه میوه خشک کن اقدام می‌کنید، متوجه خواهید شد که بیشتر مدل‌ها به دو دسته اصلی اعم از جریان عمودی و جریان افقی تقسیم می‌شوند. همان‌طور که از نام آن‌ها پیدا است، به راحتی می‌توانید تفاوت دو نوع دستگاه خشک کننده را از نظر جهت گیری و اینکه غذا به صورت عمودی روی هم قرار گرفته یا در کنار هم قرار می‌گیرد را ببینید. اما این دو دستگاه تفاوت‌ها دیگری نیز دارند:

1- دستگاه میوه خشک کن جریان عمودی

دستگاه میوه خشک کن جریان عمودی

اکثر دستگاه‌های جریان عمودی که بعضاً «دهیدراته کننده‌های غذایی قابل انعطاف» نیز نامیده می‌شوند، دارای یک منبع حرارتی هستند که یا در پایه پردازنده غذا یا در قسمت بالایی آن قرار دارد. خشک کننده‌های مواد غذایی جریان عمودی جزء مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌ها هستند (قیمت کمتری دارند)، بدین دلیل که آن‌ها گرما را به اندازه یکسان پخش نمی‌کنند.

اکثر مدل‌های جریان عمودی شامل یک فن برای کمک به این مسئله هستند. آن‌ها برای اکثر میوه‌ها به اندازه کافی خوب کار می‌کنند، اما شما سخت‌تر می‌توانید گوشت را از آن‌ها خارج کنید، مگر اینکه در طول فرآیند کمبود آب تلاش کنید تا سینی‌ها را عوض نمایید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید تلویزیون : بهترین گزینه برای شما چیست؟!

فواید:

  • مقرون به صرفه
  • کوچک و جمع‌وجور، معمولاً فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و به راحتی قابل ذخیره هستند.
  • آن‌ها اغلب قابل توسعه می‌باشند. بسیاری از این دستگاه‌های خشک کن این اجازه را به فرد می‌دهند تا قفسه‌های بیشتری خریداری کنند.

به خاطر بسپارید:

  • به اندازه مدل‌های افقی گرما را خوب پخش نمی‌کنند.
  • برای خاموش کردن سینی‌ها برای بهترین نتیجه باید وقت بگذارید.
  • میوه‌ها را بهتر از گوشت‌ خشک می‌کند.

2- دستگاه میوه خشک کن جریان افقی

دستگاه میوه خشک کن جریان افقی

دهیدراتورهای خوراکی جریان افقی که گاهی اوقات از آن به عنوان «خشک کن‌های غذای سینی قفسه‌دار» نیز یاد می‌شود، کمی بیشتر شبیه اجاق‌های معمولی عمل می‌کنند و منبع گرمایش در پشت آن قرار دارند. قیمت آن‌ها از مدل‌های عمودی گران‌تر است، اما به دلیل گرمایش مناسب، میوه‌ها را در حد مطلوب خشک می‌کند. این امر آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای خشک کردن میوه تبدیل کرده است. تا حد زیادی، استفاده از این نوع دستگاه خشک کن آسان‌تر است.

فواید:

  • خشک کردن راحت
  • می‌تواند برای گوشت و سبزیجات نیز استفاده شود.
  • آسان برای استفاده

به خاطر بسپارید:

  • گران قیمت‌تر از مدل های عمودی است.
  • اندازه آن‌ها بزرگ‌تر است. برای استفاده و ذخیره سازی به فضای بیشتری احتیاج دارند.

دستگاه میوه خشک کن چگونه کار می‌کند؟

خشک کن‌ها رطوبت را بدون پختن میوه از بین می‌برند. این امر با استفاده از یک عنصر گرمایشی با دمای یکنواخت و گرم و یک فن کوچک محقق می‌شود که هوا را از پایین یا پشت واحد به سینی‌هایی که میوه‌ها درون آن‌ها قرار گرفته‌اند وارد می‌کند.

دستگاه‌های خشک کن میوه با از بین بردن رطوبت به حفظ ارزش غذایی بالای میوه‎ها کمک می‌کنند. این بدان معنا است که دستورالعمل‌های غذایی شما با استفاده از غذاهای خشک می‌توانند سالم‌تر و خوش طعم‌تر باشند.

مزایای استفاده از دستگاه میوه خشک کن

مزایای استفاده از دستگاه میوه خشک کن

  • فواید سلامتی: خشک کردن مواد غذایی به حفظ مواد مغذی طبیعی موجود در آن‌ها کمک می‌کند. از آنجا که دستگاه‌های خشک کن به راحتی رطوبت مواد غذایی را از بین می‌برند، ویتامین‌ها و آنزیم‌های سالم بیشتری از خود به جای می‌گذارند. به علاوه، غذاهای خشک یا کنسرو شده که به صورت تجاری تهیه می‌شوند، اغلب حاوی مواد نگهدارنده بر پایه نمک یا گوگرد هستند که می‌توانند برخی از مصرف کنندگان را با مشکلات بهداشتی مواجه کنند. بعضی از آن‌ها همچنین شامل گلوتامات مونو سدیم (MSG) هستند که بسیاری از افراد به آن حساسیت دارند، در حالی که برخی دیگر قندی اضافه را شامل می‌شوند که نه تنها غیرضروری بلکه ناسالم هستند.
  • صرفه جویی در هزینه: ماندگاری مواد غذایی خشک نسبت به غذاهای تازه بیشتر است، بنابراین می‌توانید مواد غذایی مورد نیازتان را به صورت عمده خرید کنید و نگران دور ریختن آن‌ها نباشید. علاوه بر این، خرید برخی از غذاهای خشک یا مواد اولیه می‌تواند گران باشد. اگر بودجه شما کم است، انتخاب و خرید میوه‌های تازه و خشک کردن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا در طولانی مدت در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.
  • سهولت استفاده: از آنجا که روند خشک شدن میوه‌ها در حالت عادی بسیار کند است، این مهم ممکن است باعث از بین رفتن و خراب شدن آن‌ها شود. بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه میوه خشک کن، محصولاتی را ارائه می‌دهند که می‌تواند به شما در تهیه، خشک کردن، نگهداری و استفاده صحیح از انواع مختلف مواد غذایی کمک کرده و فرآیند خشک کردن میوه‌ها را بهینه کند.

بهترین مارک دستگاه میوه خشک کن

بهترین مارک میوه خشک کن

باید موارد زیادی را هنگام خرید بهترین برند دستگاه میوه خشک کن در نظر بگیرید. بهتر است بدانید که در خرید دستگاه خشک کن چه چیزی را جستجو می‌کنید تا بتوانید آگاهانه‌ترین تصمیم را بگیرید.

  • قابلیت جمع شوندگی: اگر به ظرفیت بیشتری نیاز دارید و فضای کافی برای یک واحد بزرگ را ندارید، دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت جمع شوندگی داشته باشد. با خرید چندین واحد که می‌توانند روی هم قرار بگیرند، از فضای عمودی موجود به نفع خود استفاده خواهید کرد.
  • وات: وات دستگاه میزان توان آزاد شده است. هرچه میزان وات کمتر باشد، دستگاه انرژی کمتری مصرف می‌کند، اما مدت زمان بیشتری را صرف گرم شدن و انجام کار خود می‌کند. واحدها با توان بالاتر با سرعت بیشتری گرم می‌شوند و از قدرت بیشتری نیز برخوردار هستند، اما ممکن است خرید آن‌ها گران‌تر باشد.
  • اندازه و فضا: اطمینان حاصل کنید که دستگاه میوه خشک کن شما فضای زیای را اشغال نمی‌کند. تمام ابعاد دستگاه، بالا به پایین، جلو به عقب و کنار هم را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که دستگاه ابعاد لازم برای قرار دادن میوه‌ها را دارد.
  • ظرفیت: از آنجا که فرآیند خشک کردن میوه مدت زیادی طول می‌کشد، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که واحدی که انتخاب کرده‌اید می‌تواند با تقاضای عملکرد شما مطابقت داشته باشد. اگر فقط می‌خواهید چند نوع میوه را خشک کنید، یک واحد کوچک کافی است. اگر می‌خواهید فروشگاه غذاهای ارگانیک خود را با گرانولا، ماست و محصولات خشک راه اندازی کنید، ممکن است به چندین واحد تجاری بزرگ برای کنترل حجم نیاز داشته باشید.
  • مواد: بسیاری از دستگاه‌های میوه خشک کن تجاری از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند و به خوبی با محیط های بزرگ فروشگاهی سازگار هستند. اگر مرتباً از دستگاه میوه خشک کن خود استفاده نمی‌کنید یا قیمت آن خیلی بالا است، مدل‌هایی با بدنه پلاستیکی ارزان قیمت نیز در دسترس هستند.
  • تایمرها: بسیاری از دستگاه‌های خشک کن میوه با یک سوئیچ خاموش و روشن ساده همراه هستند که برای زمانی که می‌خواهید از نزدیک خشک شدن را کنترل کنید، کار می‌کنند. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید موادی را در دستگاه قرار داده و سپس آن را به حال خود رها کنید، یک مدل با تایمر داخلی انتخابی عالی است. برخی از دستگاه‌ها حتی دارای ویژگی‌های خاموش شدن خودکار هستند که خشک کردن میوه در طول شب را آسان می‌کنند، بنابراین بدون خشک شدن بیش از حد، آن‌ها آماده استفاده در روز بعد هستند.

دستگاه میوه خشک کن

سخن آخر

بسته به نوع دستگاه میوه خشک کن، می‌توانید میوه‌ها، سبزیجات، غلات، گوشت‌ها و تقریباً هر چیز دیگری که دوست دارید را خشک کنید. خشک کن‌ها برای تهیه غذاهای خاص خانگی مانند گرانولا یا میوه‌های خشک بسیار مناسب هستند، اما همچنین می‌توانند برای دستورالعمل‌های آشپزی که تهیه آن‌ها دشوار است نیز قابل استفاده باشند. هنگام انتخاب از بین انواع دستگاه‌های خشک کن میوه، نخست بودجه و نیازهای خود مورد نیاز خود را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید محصول کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا