معماری و زندگی

خنک شدن بدون کولر: 22 راهکار اصولی برای خنک شدن در تابستان بدون کولر

اگر کولر ندارید یا در گرمای تابستان مدام برق قطع می‌شود و کولرتان از کار می‌افتد، بهتر است بدانید که با انجام راهکارهایی منطقی می‌توانید دمای بدن خود و منزلتان را متعادل کنید. در این مقاله 22 راهکار اصولی برای خنک شدن بدون کولر ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید تا خنک شدن در تابستان‌های گرم را بدون کولر تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون تابستانی منزل: 25 ایده اصولی برای لذت بردن از تابستان

خنک شدن بدون کولر: نوشیدنی‌های خنک بنوشید

خنک شدن بدون کولر

در طول روز آب سرد بنوشید، شما بایستی روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید، نوشیدن آب سرد دمای بدن شما را تنظیم می‌کند و باعث می‌شود که شما احساس گرمای کمتری داشته باشید، حتی نوشیدنی‌های خنک دیگر نیز در متعادل ساختن دمای بدن شما تاثیرگذار است.

خنک شدن بدون کولر: کف پاهایتان را خنک نگه دارید

برای متعادل ساختن دمای بدن خود، سعی کنید پاهای خود را خنک نگه دارید. کف پای خود را با آب سرد بشویید تا احساس خنکی را تجربه کنید.

خنک شدن بدون کولر: بستنی و هندوانه خنک را نیز از یاد نبرید

خنک شدن بدون کولر

بستنی و یا میوه‌های تابستانی مثل هندوانه گرمای بدن را کم می‌کند و باعث می‌شود که فرد احساس بهتری در فصل گرم تابستان پیدا کند، البته هندوانه را قبل از خوردن در یخچال نگه دارید، پس از سرد شدن خواهید دید که چه معجزه‌ای در خنک شدن بدن شما می‌کند.

خنک شدن بدون کولر: صورت و گردن خود را با آب سرد شستشو دهید

شستن دست، صورت و گردن با آب سرد در خنک کردن بدن شما تأثیر زیادی می‌گذارد. مقداری یخ را در آب قرار دهید پس از مدتی آب سرد شده را به صورت و گردن خود بزنید تا احساس خنکی و تعادل را تجربه کنید.

خنک شدن بدون کولر: گرفتن دوش آب سرد

خنک شدن بدون کولر

گرفتن دوش آب سرد نیز معجزه می‌کند و دمای بدنتان را متعادل می‌سازد. بدون شک از گرفتن دوش آب سرد در تابستان لذت می‌برید.

خنک شدن بدون کولر: در فصل گرم تابستان لباس‌های نازک و نخی بپوشید

برای خنک شدن در تابستان از لباس‌های نخی استفاده کنید، لباس‌های نازک مختص گرمای تابستان است، با پوشیدن چنین لباس‌هایی احساس سبکی و خنک بودن پیدا می‌کنید.

خنک شدن بدون کولر: در فصل گرما لباس‌های نازک خود را به رنگ روشن انتخاب کنید

رنگ‌های تیره نور را جذب می کند پس تحت هیچ شرایطی لباس‌های تیره نپوشید، چون نور و گرما را جذب و به بدن شما منتقل می‌کند، اما پوشدن لباس‌های روشن احساس خنکی می‌آفریند، زیرا رنگ‌های روشن نور را منعکس می‌کند.

خنک شدن بدون کولر: در گرمای تابستان از لباس‌های تنگ استفاده نکنید

پوشیدن لباس‌های تنگ در فصل گرما آن هم زمانی که کولر روشن نیست، اصلاً توصیه نمی‌شود. لباس‌های تنگ در گرمای تابستان احساس ناخوشایندی در شما ایجاد می‌کند پس از لباس‌های گشاد استفاده کنید تا پوست بدنتان آزادانه هوا را لمس کند و احساس خفگی نکند.

خنک شدن بدون کولر: پنجره‌ها را هنگام ظهر کاملاً ببندید

خنک شدن بدون کولر

هنگام ظهر که خورشید عمود می‌تابد، گرمای بیشتری از پنجره‌ها به داخل هجوم می‌آورد، در این زمان پنجره‌ها را کاملاً ببندید و حتی پرده‌ها را هم بکشید تا گرمای بسیار کمتری به داخل منزل نفوذ کند.

خنک شدن بدون کولر: هنگام ظهر درها را هم ببندید

درها را نیز ببندید تا گرمای طاقت‌فرسای ظهر به داخل راهی نیابد.

خنک شدن بدون کولر: هنگام عصر پنجره‌ها را باز کنید

عصر هوا کمی خنک شده و گرمای کمتری نسبت به ظهر در هوا وجود دارد، در این زمان می‌توانید پنجره‌ها را باز کنید تا خانه‌تان نفسی تازه کند و خودتان نیز از هوای خنک عصر لذت ببرید.

خنک شدن بدون کولر: پنجره‌ها را در شب نیز باز نگه دارید

شب‌های کوتاه تابستان خنک است و گرمای روزهای بلند آن را جبران می‌کند پس پنجره‌ها را در شب باز نگه دارید و اجازه دهید که هوای تازه و خنک وارد خانه شود.

خنک شدن بدون کولر: برای خنک شدن کف اتاق بخوابید

اگر همیشه در تخت‌خواب می‌خوابید، در شب‌های تابستان برای خنک شدن بدون کولر کف اتاق بخوابید. هوای گرم به گردش در فضاهای بالا تمایل دارد و هوای خنک کف اتاق را می‌پسندد، پس رختخوابتان را کف اتاق پهن کنید تا خنک بودن را کمی بیشتر احساس کنید.

خنک شدن بدون کولر: هنگام خوابیدن از بالش‌های سرمازا استفاده کنید

بالش‌های سرما زا راهکاری دیگر برای خنک شدن بدون کولر می‌باشد. این بالش‌ها دارای ژل‌هایی هستند که گرمای بدن را متعادل می‌کنند.

خنک شدن بدون کولر: برای پنجره‌ها سایبان نصب کنید

خنک شدن بدون کولر

سایبان مانع عبور نور مستقیم خورشید از پنجره‌ها به داخل می‌شود، بنابراین گرمای بسیار کمتری به خانه ورود پیدا می‌کند. با نصب سایبان برای پنجره‌ها خنکا را برای منزلتان به ارمغان بیاورید و خود را از گرمای شدید تابستان نجات دهید.

خنک شدن بدون کولر: از شیشه‌های یخی برای پنجره‌ها استفاده کنید

راهکاری دیگر برای خنک شدن در تابستان بدون کولر استفاده از شیشه‌های یخی برای پنجره‌ها می‌باشد. شیشه‌های یخی نور خورشید را جذب می‌کنند و اجازه نمی‌دهند گرمای زیادی وارد منزل شود.

خنک شدن بدون کولر: زیرزمین جای دنجی برای فرار از گرمای تابستان است

همان طور که گفته شد هوای خنک به سمت پایین تمایل دارد، این قاعده سبب می‌شود که زیرزمین‌ها در تابستان هوای خنکی داشته باشند. اگر منزلتان زیرزمین دارد و نمی‌توانید گرمای شدید و طاقت‌فرسای ظهر تابستان را تحمل کنید، به زیرزمین بروید. زیرزمین‌ها جای دنجی برای فرار از گرمای شدید تابستان هستند.

خنک شدن بدون کولر: پنجره‌ها را عایق کنید

خنک شدن بدون کولر

بهتر است از پنجره‌های دوجداره استفاده کنید، پنجره‌های دوجداره در تابستان و زمستان مانع عبور انرژی و گرما به داخل و خارج منزل می‌شوند.

خنک شدن بدون کولر: با دیوارپوش‌های مخصوص دیوارها را عایق کنید

هوای گرم از دیوارها نیز به داخل خانه نفوذ می‌کند و دمای خانه را بالا می‌برد. اگر دیوارها عایق شده باشند، هوای گرم تابستان اجازه ورود به داخل خانه را نخواهد داشت.

خنک شدن بدون کولر: دیوار سبز طبیعی را روی دیوارهای خارجی منزل نصب کنید

خنک شدن بدون کولر

دیوار سبز نیز همانند عایق عمل می‌کنند، نور خورشید را جذب می‌کنند و دمای داخل منزل را متعادل نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: دیوار سبز چیست؟ تاریخچه، عملکرد و بهترین گیاهان آن را بشناسید

خنک شدن بدون کولر: آشپزی را شب‌ها انجام دهید

خنک شدن بدون کولر

در طول روز که هوا گرم است از اجاق گاز استفاده نکنید. کارهایی مثل غذا درست کردن گرمای زیادی در منزل ایجاد می‌کند، این گونه کارها را در شب که هوا خنک‌تر است، انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: بهترین گاز رومیزی با توجه به نیاز شما، آشپزخانه و مقدار بودجه

خنک شدن بدون کولر: هنگام آشپزی در شب حتماً هود آشپزخانه را روشن کنید

آشپزی و پختن غذا گرمای زیادی را در آشپزخانه تولید می‌کند، حتی در شب هنگام پختن غذا هود آشپزخانه را روشن کنید تا هود با قدرت مکش خود گرما، دود و ذرات دیگر را از آشپزخانه و منزل شما خارج سازد و در متعادل ساختن دمای منزل به شما کمک کند.

مطلب پیشنهادی: هود چی بخرم؟ راهنمای خرید بهترین هود آشپزخانه شما

سخن آخر

پوشیدن لباس‌های نازک و گشاد، بستن پنجره‌ها در ظهر، نصب سایبان برای پنجره‌ها و … راهکارهایی هستند که برای خنک شدن در تابستان بسیار تأثیرگذارند، بدون شک با انجام این راهکار‌ها تابستان‌های خنک‌تری در منزل خواهید داشت. پس 22 راهکار گفته شده را انجام دهید تا از لحظه‌های ارزشمند زندگی‌تان در تابستان لذت ببرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا