مبلمان فضای باز

ساخت باربیکیو در بالکن ؛ انواع متریال و ابعاد مناسب

ساخت باربیکیو در بالکن به شما این امکان را می‌دهد که در شب‌های گرم تابستان از خوردنی‌های زیادی لذت ببرید. فکر اینکه بتوانید استیک، همبرگر، هات داگ یا مرغ را روی باربیکیو گریل کنید، بی‌شک بزاق دهان‌تان را به راه خواهد انداخت. ساخت باربیکیو به برخی از لذت‌های ساده زندگی اشاره دارد که می‌تواند باعث دور هم جمع شدن چندین نفر جهت صرف یک وعده غذای خوشمزه شود. اما متریال ساخت باربیکیو در بالکن چیست؟ و یا اصلاً چطور می‌توان در گوشه‌ای از تراس یک باربیکیو اصولی و زیبا ساخت؟ با ویکی ساختمون همراه باشید.

متریال ساخت باربیکیو در بالکن

متریال ساخت باربیکیو در بالکن

بهترین متریالی که می‌توانید برای ساخت باربیکیو استفاده کنید، بی‌شک آجر است. همچنین می‌توانید از سنگ‌های طبیعی و سنگ‌هایی که سطوح صاف دارند نیز استفاده کنید. با این حال، اطمینان حاصل نمایید که سنگ‌های طبیعی که استفاده می کنید از نوع سنگ رودخانه‌ای نباشند، زیرا به راحتی در زیر گرمای شدید ترک برداشته و خُرد می‌شوند. به هر حال، باربیکیو آجری از لحاظ نصب و بهره‌بردای بهترین انتخاب است.

اندازه باربیکیو

اندازه باربیکیو برای بالکن

تنها تصمیم سختی که باید بگیرید اندازه و ابعاد باربیکیو شما است. آیا شما می خواهید از آن فقط برای مناسبت های خانوادگی استفاده کنید؟ یا معدود دوستان دیگری نیز در کنارتان خواهند بود؟ آیا قصد دارید از باربیکیو برای میزبانی یک مهمانی بزرگ استفاده نمایید؟ پاسخ شما به این سؤالات، اندازه نهایی باربیکیو را تعیین خواهد کرد. همچنین ابعاد بالکن نیز در تصمیم‌گیری برای تعیین اندازه باربیکیو نیز بسیار مهم است.

نحوه ساخت باربیکیو آجری در بالکن

نحوه ساخت باربیکیو آجری در بالکن

اگر اهل فن باشید به راحتی می‌توانید خود به تنهایی دست به کار شده و یک باربیکیو اساسی در بالکن خانه خود بسازید. برای این منظور ما در زیر به طرز چگونگی ساخت باربیکیو می‌پردازیم:

وسایل مورد‌نیاز برای ساخت باربیکیو در بالکن

  • آجر به تعداد مورد نیاز
  • ماسه و سیمان به اندازه مورد نیاز
  • ماله
  • تراز لوبیایی
  • شمشه
  • گونیای بنایی
  • ریسمان
  • کمچه
  • استانبولی
  • دستکش
  • سینی زغال
  • متر
  • توری سیمی برای مواد غذایی

مراحل ساخت باربیکیو در بالکن

مرحله اول: ساخت بستر برای باربیکیو

نخست با مشخص کردن محل قرارگیری باربیکیو شروع کنید. مهم است که بستر را با چیدمان آجرها در سرتاسر سطح پوشش دهید تا از اندازه و موقعیت صحیح باربیکیو خود اطمینان حاصل کنید. دلیل آنکه تمام سطح با آجر پوشش داده می‌شود، این است که  به هر نحوی روغن و مواد غذایی دیگر، مستقیاً بر روی سنگ فرش اصلی بالکن نریزد.

نکته: در هنگام طراحی، به حداکثر تعداد افرادی که برای آنها آشپزی می کنید فکر کنید. در عین حال تعداد میهمانان را نیز در نظر بگیرید.

مرحله دوم: ساخت ملات

پنج قسمت ماسه را به یک قسمت سیمان مخلوط کنید، سپس در داخل استانبولی با آب مخلوط کرده تا ملات مورد نظر بدست آید. ملات ماسه سیمان برای اتصال آجرها بهترین ملات ممکن است و می‌تواند ساختار را به صورتی پیوسته ایجاد کند. برای ساخت بستر نیز نخست سطح و ابعاد باربیکیو را با ملات در تمام سطح پخش کرده و سپس آجرها را بر روی ملات قرار می‌دهید.

مرحله سوم: ساخت دیوار باربیکیو

آجر چینی را از یک گوشه شروع و در گوشه انتهایی به پایان ببرید. اولین آجر را با فشار دادن آن به ملات در جای خود سفت کنید و برای قرارگیری آجرها در یک راستا از ریسمان تراز استفاده کنید. بعد از ساخت رَج اول، با استفاده از تراز لوبیایی، پستی و بلندی ها را از بین ببرید و یک سطح صاف و تراز برای رج های دیگر ایجاد نمایید.

نحوه ساخت باربیکیو در بالکن

مرحله چهارم: حفظ ساختار

مهم این است که در مراحل ساخت باربیکیو برای بالکن هر یک از گوشه‌ها به صورت عمودی و مستقیم باشند. شما می توانید این کار را با استفاده از یک گونیای فلزیِ مخصوص کار بنایی انجام دهید. برای اطمینان از اینکه نتیجه نهایی شما، یک باربیکیو مربعی یا مستطیل شکل است، نیاز به بررسی زوایای 90 درجه در گوشه‌ها دارید. کار نهایی باید حدالامکان بی نقص و تمیز ساخته شود.

مرحله پنجم: تعیین ارتفاع در باربیکیو

دیوارها را تا حدود دوازده رج آجر بچینید، اما به یاد داشته باشید که تعداد رج‌ها را براساس راحتی خود تعیین کنید؛ اما ما در این مقاله تعداد رج‌ها را تا هفت عدد انتخاب کردیم. افراد بلند قامت ضروری است از ارتفاع بیشتر و افراد کوتاه قامت از ارتفاع کمتری استفاده کنند. حتی شما می‌توانید تنها با چهار رج هم باربیکیو مورد نظر خود را بسازید!

مرحله ششم: ساخت محل سینی‌ها و زغال ها

به طور کلی نیاز به دو سطح داخلی برای قرارگیری سینی و محل زغال‌ها دارید. برای این کار اگر ارتفاع کار دوازده رج آجر است، برای رج چهارم، آجرها را به صورت برعکس بچینید تا از دو طرف آجر برای ایجاد سکو جهت نگهداری سینی زغال و سینی گریل کردن که اغلب به صورت توری سیمی است، اقدام نمایید تا مواد غذایی بیرون نریزد.

نحوه ساخت باربیکیو در بالکن

مرحله هفتم: بررسی نهایی باربیکیو

وقتی باربیکیو خود را تمام کردید، تمام سطوح را دوباره بررسی کنید و اگر می‌خواهید ظاهر زیبای حرفه‌ای‌تری داشته باشید، نمای کار و بَندهای بین آجرها را تمیز کنید. برای داشتن یک سطح اضافی برای آماده‌سازی مواد غذایی، در کنار یکی از دو لبه باربیکیو اقدام به چیدن دو ردیف آجر تا ارتفاع مورد نظر نمایید.

نکته: برای زیباتر کردن سطح نهایی، می‌توانید روی رَج آخر یک لایه سنگ کار کنید.

نکته: سعی کنید باربیکیو خود را دورتر از در ورود به خانه احداث کنید. این کار برای عدم ورود بو و دود به داخل خانه است.

نکته: اگر در بالکن لوله گاز دارید، می توانید با استفاده از تدابیر لازم، اقدام به نصب ساخت باربیکیو گازی نمایید.

کلام آخر

ساخت باربیکیو در بالکن به اتمام رسید، حالا می‌توانید از گریل کردن مواد غذایی و داشتن لحظاتی لذت‌بخش در کنار خانواده خود کمال لذت را ببرید. از فضای بالکن خود نهایت استفاده را ببرید، به ویژه اگر بالکن بزرگی دارید، گوشه‌ای از آن را با سلیقه خود یک بالکن زیبا بسازید. به یاد داشته باشید داشتن یک باربیکیو برای داشتن یک وعده غذایی آخر هفته‌ای، همان چیزی است که یک خانواده خوشبخت آرزو دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا