مبلمان و وسایل

سرویس خواب چوبی بخریم یا نه؟ انواع + مزایا و معایب آن

در مورد سرویس خواب چوبی که بسیار آرام بخش و تسکین دهنده است یک حس ناب نیز وجود دارد. چوب همچنین متریالی گرم، پُراحساس و از نظر زیست محیطی بسیار پایدار بوده است. به همین دلیل می‌توان درک کرد که چرا چوب هنوز هم برای ساخت سرویس خواب تا این اندازه محبوب است. نه فقط از نظر اینکه چوب انواع مختلفی دارد، بلکه از منظر سبک طراحی و رنگ نیز این نوع متریال هنوز گزینه‌های زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد. با این حال، بیایید در مورد اینکه چرا باید یک سرویس خواب چوبی خریداری کنیم حرف بزنیم؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

چرا به سرویس خواب چوبی نیاز داریم؟

چرا به سرویس خواب چوبی نیاز داریم؟

بدون تخت، هیچ کس نمی‌تواند به یک خانه فکر کند. مواد مختلفی برای ساخت سرویس خواب لازم وجود دارد. چوب یکی از متداول‌ترین موادی است که در ساخت فریم تخت خواب به کار می‌رود و در حالی که دارای مزایای بسیاری می‌باشد، اما اشکالاتی نیز در استفاده از آن وجود دارد. فایده اصلی قاب تخت چوبی، این است که به راحتی می‌تواند با بقیه دکوراسیون موجود در اتاق مطابقت داشته باشد، زیرا در بسیاری از طرح‌ها قابل سفارش است.

افراد ممکن است در صورت تمایل به یک سبک ساده یا درصورت صرفه جویی در هزینه، به یک قاب چوبی ساده روی بیاورند، در حالی که مدل‌های دیگر ممکن است ظاهر تزیین شده‌تری را ترجیح دهند که شامل طرح‌های حک شده در چوب باشد. صاحب یک سرویس خواب چوبی، همچنین می‌تواند رنگی را از بین طیف رنگ‌های مختلف انتخاب کند. از انواع چوب مناسب برای تخت خواب می‌توان به مواردی مانند افرا، بلوط، ماهون و موارد دیگراشاره کرد.

بعضی از انواع چوب‌ها به طور طبیعی دارای حفره، ترک و سوراخ در سطح خود هستند، بنابراین چوب آسیب دیده، به این معنا نیست که بعد از استفاده به کلی تخریب می‌شود. چنین آسیب‌هایی حتی ممکن است قاب را عتیقه جلوه دهد و زیبایی تخت بیافزاید. تقریباً چوب‌های متفاوتی، برای انواع مختلف تخت خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر نوع، از ویژگی‌های بسیار خاصی برخوردار هستند، که کیفیت، زیبایی و دوام متفاوتی به دکوراسیون مجاور خود می‌بخشند.

فواید و معایب خرید سرویس خواب چوبی

فواید و معایب خرید سرویس خواب چوبی

قبل از انتخاب بهترین چوب برای ساخت قاب تخت خواب، باید از مزایای قاب تخت چوبی آگاهی داشته باشیم. امروزه فریم‌های تخت خوابی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. همه چیز در حال تغییر است، اما هنوز هم چوب رایج‌ترین و پرطرفدارترین ماده برای ساخت قاب‌های سرویس خواب است. این نوع از متریال، نمای طبیعی و سنتی ایجاد می‌کند که زیبایی اتاق خواب را دوچندان می‌کند و تمام نمای یک اتاق خواب را تغییر می‌دهد و با سبک یک اتاق کاملاً مطابقت دارد.

دوام یکی از ویژگی های مشترک بسیاری از چوب‌ها است. مردم اساساً به دلیل ماندگاری بالای چوب، این ماده را برای سرویس خواب خود انتخاب می‌کنند. بیشتر قاب‌های تخت خواب با چوب‌های با دوام طراحی می‌شوند. به دلیل پشتیبانی عالی و استحکام بالا، می‌توانید با خرید این نوع سرویس خواب، ارزش پولی خود را نیز حفظ کنید. به این ترتیب، قاب‌های تختخوابی ساخته شده از این ماده، سال‌ها با تغییرات اندکی قابل استفاده هستند.

تطبیق پذیری، یکی دیگر از دلایلی است که موجب محبوبیت بالای استفاده ازچوب برای سرویس خواب می‌شود. چوب را می‌توان در سبک‌های مختلفی ساخت. با توجه به منبع عظیم چوب‌ها، رنگ‌های متنوعی نیز از آن موجود هستند که به قاب سرویس خواب چوبی، جلوه‌ای طبیعی‌تر می‌بخشد. همچنین برای تغییر رنگ، می‌توان آن را رنگ آمیزی کرد. تخت خواب چوبی نیاز به نگهداری زیادی ندارد. لازم نیست وقت زیادی را صرف تمیز کردن آن کنید. فقط نیاز به یک دستمال خشک دارید.

اما یکی از معایب سرویس خواب چوبی، معمولا سنگین بودن و عدم راحتی در جابجایی آسان آن است. این ممکن است باعث شود برای کسانی که مدام در حال جابجایی و اسباب کشی هستند یا برای کسانی که پله‌های زیادی در خانه دارند، ایده‌آل نباشد. علاوه بر این، یک تختخواب چوبی، اغلب در زمره گران‌ترین انواع موجود در بازار است. به همین دلیل، برخی از افراد ممکن است قادر به خرید این نوع سرویس خواب نباشد.

برای سرویس خواب، چوب سخت را انتخاب کنیم یا چوب نرم؟

انواع سرویس خواب چوبی

بیشتر چوب‌ها به دو دسته اصلی، چوب‌های سخت و نرم تقسیم می‌شوند. چوب‌های نرم در واقع، درخت‌های سوزنی برگ و چوب‌های سخت اغلب پهن برگ هستند. علاوه بر این، چوب‌های نرم سریع‌تر رشد می‌کنند و به راحتی در دسترس هستند.

چوب سخت عموماً در جنگل‌های متراکم دیده می‌شود. سرویس خواب ساخته شده از چوب سخت، بسیار با دوام است و با گذشت سال‌ها بازهم ظاهری خیره کننده دارد. با این حال، تمامی چوب‌های سخت همیشه محکم و با دوام نیستند. درخت صنوبر می‌تواند نمونه این نوع از چوب‌ها باشد. چوب‌های سخت تیره‌تر به نظر می‌رسند و چوب‌های نرم از نظر رنگی کم رنگ‌تر هستند. چوب‌های سخت همچین گران‌تر از چوب‌های نرم هستند.

انواع سرویس خواب چوبی

وقتی نوبت به انتخاب قاب مناسب برای تخت می‌رسد، آنچه که مهم جلوه می‌کند، زیبایی و سبک دکوراسیون منزل است. به هر روی، انواع تخت خواب چوبی به شرح زیر هستند:

سرویس خواب چوبی پنلی

سرویس خواب چوبی پنلی

تخت خواب‌های پنلی، دارای یک قاب جعبه‌ای مانند است که از یک تختۀ سَر، ریل‌های جانبی و گاهی اوقات پایه تخت خواب استفاده می‌کند. ریل‌ها یا در امتداد دو طرف تشک یا در امتداد قسمت پایین (در صورت عدم وجود پایه) قرار دارند. تخت‌های پنلی، به سبک‌های مختلفی ارائه می‌شوند و جزئیات خاص هر تخت متفاوت خواهد بود. به طور معمول تخته سَر موجود در تخت‌های پنلی، زیبایی شناسی طراحی خاص خود را دیکته می‌کنند. به عنوان مثال، هرچه این تخت‌ها پیچیده‌تر و دارای جزئیات تزیینی باشند، با سبک اتاق خواب سنتی، مطابقت بیشتری دارند.

تخت خواب چوبی دکمه‌ای

تختخواب چوبی دکمه‌ای

تخت چوبی دکمه‌ای، علاوه بر راحتی و زیبایی دارای سبکی متفاوت است. جزئیات پارچه پریمیوم، لایه‌ای از راحتی و گرما را به بستر می‌بخشد. اثاثیه یا لوازم داخلی این تخت به طور معمول به رنگ خنثی هستند. این سبک سرویس خواب چوبی ممکن است در یک صفحه تخت مانند که شامل دکمه است، یا در چرم، جیر و انواع پارچه‌های لوکس دیگر ارائه شود. تخت‌های چوبی دکمه‌ای، برای اتاق‌هایی استفاده می‌شوند که تختخواب، کانون مرکزی آن است و توجه همگان را به خود جلب می‌کند. این تخت خواب‌ها نیاز به نگهداری بیشتری نسبت به فریم‌های استاندارد و همچنین نیاز به نظافت مداوم دارند.

سرویس خواب چوبی پلتفرم

سرویس خواب چوبی پلتفرم

این تخت خواب‌های کم ارتفاع بسیار شبیه تخت‌های پنلی است، دقیقاً بدون ریل‌های جانبی و پاشنه تخت است. این سرویس خواب برای سلیقه مینیمالیستی و فضاهای مدرن بهترین انتخاب ممکن است. مهم‌ترین مشخصه این تخت‌ها، ارتقاع کم تختۀ سر و عدم وجود پاشنه تخت است.  با وجود خطوط براق و شکل‌های هندسی، تخت‌های پلتفرم با سایر عناصر طراحی اتاق باید به خوبی هماهنگ باشند. این سرویس خواب نیز در اغلب اوقات از چوب با رنگ روشن بهره می برد تا زیبایی‌های خود را بیشتر نشان دهد.

تخت خواب چوبی کانونبال

تختخواب چوبی کانونبال

این تخت‌ها بلافاصله قابل تشخیص هستند، زیرا دارای چهار ستون کوتاه با سَری توپی شکل هستند. گذشته از این، سرویس خواب کانونبال به طور معمول شامل تختۀ سَری با منحنی‌های متقارن و برش‌های تزیینی هستند. پاشنه تخت معمولاً نسخه کوچکتری از تختۀ سَری است. این قاب تخت خواب کاملاً ظاهری سنتی و قدیمی دارد و می‌تواند برای دکوراسیون کلاسیک عالی باشد. حتی می‌توان این تخت را در یک اتاق با دکوراسیون مدرن نیز ترکیب کرد تا نرمی و ظرافت این تخت خواب به نقوش خیلی صنعتی فضای مدرن نیز اضافه شود.

سخن آخر

مزیت مهم سرویس خواب چوبی، دوام بالای آن است. بنابراین انتظار می‌رود تخت خواب ساخته شده از چوب برای مدت طولانی دوام مورد نیاز را داشته باشد. این تخت‌ها معمولاً به نگهداری زیادی احتیاج ندارند و به راحتی با جلادهنده‌های چوبی می‌توان ظاهری زیبا به آن‌ها بخشید. حتی چوب‌هایی که بر رویشان اثرات خراشیدگی یا حفره وجود دارند نیز می‌توانند بسیار جذاب باشند. یکی از جنبه‌های مفید و مثبت یک سرویس خواب ساخته شده از چوب، طیف گسترده‌ای از سبک‌های موجود است که در بازار قابل خریداری هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا