چیدمان

ایده های پاییزی برای منزل : کوسن، شمع و برگ های پاییزی کار سازند!

فصل پاییز یکی از بهترین مواقع سال برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه است. این به معنای بررسی ایده های پاییزی برای به حداکثر رساندن زیبایی و غنای بیشتر فضای داخل منزل است. مالکان می‌توانند از فرصتی که پاییز در اختیارشان قرار می‌دهد حداکثر استفاده را ببرند. برخورداری از رنگ‌های متنوع و گرم و استفاده از اِلمان‌های مرتبط با پاییز، دست افراد را برای ارائه ایده های پاییزی برای منزل باز نگه داشته است؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

ایده‌های پاییزی برای منزل

در اینجا ۱۰ ایده فوق العاده برای تغییر دکوراسیون منزل برای فصل پاییز آورده شده‌اند:

۱- استفاده از کوسن با طرح رنگی گرم

کوسن‌های تزیینی در پالت رنگی فصل پاییز، سبک زیبایی را برای هر فضای زندگی به ارمغان می‌آورد. به علاوه، برای زمانی که شب‌ها سرد می‌شوند نیز مفید است و هنگام تماشای برنامه مورد دلخواه خود در تلویزیون، به کوسن نرمی برای قرار گرفتن در زیر دست‌تان نیاز خواهید داشت.

ایده‌های پاییزی برای خانه

۲- اضافه کردن وسایل تزیینی

عادت کنید که وسایل تزیینی مخصوص برای منزل را در هر فصلی تعویض کنید. این یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای افزودن یک حس پاییزی به فضای داخل خانه است. برای نگه داشتن وسیله‌های تزیینی اضافی از یک مبل عثمانی با فضای ذخیره سازی پنهان استفاده کنید.

۳- استفاده از گل‌ها و شکوفه‌های پاییزی

با یک تاج گل پاییزی در درب ورودی که ترکیبی از شکوفه‌های رنگارنگ فصل و کدو تنبل‌های بزرگ است، از دوستان و خانواده خود استقبال کنید. ببینید که در کجای دیگر منزل می‌توانید برخی از گل‌های پاییزه و موارد دیگری که بر فصل پاییز تاکید دارند نیز استفاده کنید.

ایده‌های پاییزی برای دکوراسیون منزل

۴- استفاده از موارد تاکیدی

چشمان خود را ببندید و تصاویری از چیزهای اصلی که نشان دهنده فصل پاییز هستند را در ذهن خود تصور کنید. برگ‌های زرد، انبوهی از گندم، کدو تنبل و سایر موارد را در ذهن خود مجسم کنید. یک جفت کدو تنبل را روی یک میز نمایش دهید. یک دسته گندم به گلدان میز غذاخوری خود اضافه کنید و برگ های پاییزی در کنار درب ورودی بریزید. همۀ این‌ها بهترین ایده های پاییزی برای منزل هستند.

۵-  تزیین فضا با گل‌های آفتابگردان

گل آفتابگردان، این شکوفه بزرگ جایگاه خود را به عنوان اید‎ه‌ای ناب برای فصل پاییز به دست آورده است. برای تزیین گل‌های آفتابگردان از چراغ‌های ظریف LED استفاده کنید تا جلوه‌ای بی‌نظیر را در شب ایجاد کنند یا کارهای هنری مربوط به این گل را در آشپزخانه یا در امتداد یک راهرو آویزان کنید تا رنگ طلایی آن به فضا جلوه‌ای درخشان دهد.

ایده‌های منحصر به فرد پاییزی برای منزل

۶- استفاده از رومیزی و رانر

استفاده از رومیزی‌ها، حصیر‌ها و رانرها نیز ایده‌هایی عالی برای افزودن عنصری از دکوراسیون پاییزی هستند. برای شروع به گل آفتابگردان، کدو تنبل و برگ فکر کنید. برای استقبال از مهمان‌ها، یک فرش با طرح رنگی قرمز و نارنجی را به فضا اضافه کنید و رومیزی و زیربشقابی‌ها را نیز فراموش نکنید. رانر راهرو نیز می‌تواند نشانه‌ای از زیبایی‌های پاییز باشد. رومیزی آشپزخانه در رنگ‌های پاییزی می‌توانند تداعی کننده نشاط و شادی باشند. تطبیق دستمال سفره و رومیزی، زیبایی فصل پاییز را برای هر وعده غذایی به ارمغان می‌آورد.

۸- روشن کردن راهرو

علاوه بر انتخاب شمع‌ها و چراغ‌های تزیینی، فانوس‌ها نیز ایده‌ای زیبا برای تداعی کردن زیبایی فصل پاییز است. سه فانوس در اندازه‌های مختلف را در نزدیکی راهروی خود قرار دهید، یا چند عدد از شمع‌های خوشگل را به آن‌ها اضافه کنید تا نور راهروی منزل شما دوچندان شود. حتماً از لامپ آفتابی استفاده کنید تا گرمای خاصی را به فضا ببخشد و رنگ زرد پاییزی را نمایان کند.

ایده پاییزی برای منزل

۹- ایجاد کردن یک محیط استقبال کننده

از مهمانان خود به سبک هر فصل، با علامت‌های خوشامدگویی استقبال کنید. کمی وقت اضافی برای آن‌ها بزارید و سعی کنید از شابلونی برای نوشتن پیام خوشامدگویی روی چندین کدو استفاده کنید. با اینکه در فرهنگ ایرانی از کدو به ندرت استفاده می‌شود، می‌توان این کار را با پادری و یا دیوارهای ورودی منزل انجام داد.

۱۰- تزئین فضا با کدو تنبل

استفاده از کدو تنبل شاید عرف نباشد، ولی می‌تواند از جالب‌ترین ایده های پاییزی برای منزل باشد. کدو تنبل کوچکی را بخرید، سطح آن را کاملاً تمیز کرده و کدو را روی یک صفحه کاغذی یا یک قطعه روزنامه نگه دارید، در حالی که آن را با اسپری‌های طلایی و اکلیلی تزیین می‌کنید، اجازه دهید حدود یک ساعت در گوشه‌ای از خانه خشک شود. سپس می‌توانید از کدو تنبل برای زینت بخشیدن به فضا استفاده کنید.

ایده‌های پاییزی برای منزل با کدو

۱۱- استفاده حداکثری از شمع‌ها

استفاده از شمع‌ها برای فصل پاییز همیشه ایده جالبی به نظر می‌رسد و این مهم زمانی بهتر می‌شود که آن‌ها را در چندین جاشمعی که دارای تم رنگی پاییزی هستند، روی میز‌ها به ویژه میز ناهار خوری قرار دهیم. شمع‌ها می‌توانند احساس زنده بودن را به محیط ساطع کنند و حال و هوای تک تک فضاهای خانه را تغییر دهند.

۱۲- برگ‌های پاییزی

با آویختن یک تاج گل زیبا با شاخ و برگ‌های پاییزی یا گیاهان خشک، آشپزخانه خود را برای فصل پاییز به روز کنید. شاید حتی بتوانید یک هنر دیواری را با الهام از این فصل به منزل خود اضافه کنید. خانه شما در این فصل مکانی عالی برای برگ‌های پاییزی است. ریسه‌های ال ای دی و برگ‌ها را روی پیشخوان آشپزخانه عالی به نظر می‌رسند. برگ ها را می‌توان روی هر میزی در داخل پخش کرده و به شکلی زیبا آنها را تزیین کرد.

ایده‌های پاییزی برای منزل زیبا

۱۳- دکور پاییزی سیاه و سفید

ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید ممکن است خیلی جسورانه به نظر برسد، اما در واقع این دو رنگ با هم ترکیب می‌شوند تا جذابیت مدرن و جدیدی را به هر فضایی اضافه کنند. به طور جداگانه، هر یک به عنوان یک رنگ خنثی‌کننده عمل می‌کنند که می‌توان آن را با قطعاتی از وسائل زینتی ترکیب کرد. هارمونی رنگی سیاه و سفید یکی از بهترین ایده های پاییزی برای منزل است.

۱۴- رنگ‌های پاییزی و انواع پارچه

رنگ‌های گرم و پُر جنب و جوش کاملاً به خانه تِم پاییزی می‌بخشد و با انواع پارچه‌های فصلی مانند مخمل، پشم و پارچه‌های زیبایی قابل سِت شدن هستند. این رنگ‌های مجلل تکمیل‌کننده پاییز هستند و دکوراسیون داخلی منزل غنای بیشتری می‌بخشند. از این ترکیبات رنگی به ویژه برای بالش‌ها و کوسن‌ها نیز استفاده کنید.

ایدههای پاییزی برای منزل

سخن آخر

برای تغییر دکوراسیون منزل خود و تطبیق آن با فصل پاییز، نیاز نیست خانه خود را به کلی تغییر دهید. در عوض، با آوردن رنگ‌های زیبای پاییزی و استفاده از برخی عناصر مورد نظر این فصل، فضای خانه خود را در نهایت زیبایی زینت ببخشید. به چندین روش می‌توانید ظاهری کاملاً خاص ایجاد کنید که در راستای ایده های پاییزی برای منزل باشند. از تخیل خود استفاده کنید تا نشاط و سرزندگی در فضای خانه دمیده شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا