چیدمان

دکور بهاری در خانه با 15 ایده ناب به استقبال نوروز برویم

پس از ماه‌ها هوای سرد، بسیاری از ما تمایل به تغییر دکور خانه خود و پذیرش انرژی حاصل از فصل جدید را داریم. اما ممکن است دشوار باشد که بدانیم باید از کجا احساس تازه زندگی و بهار را به فضای خود بدمیم. اگر می‌خواهید بدون تغییر جدی، در ایجاد بهترین دکور بهاری در خانه خود تلاش کنید، ما در مقاله دیگری از ویکی ساختمون به شما ایده‌های ساده و در عین حال کاربردی را معرفی می‌کنیم.

ایده‌های ناب برای دکور بهاری در خانه

در زیر 15 ایده کاربردی برای ایجاد دکوراسیون بهاری آورده شده‌اند:

توجه به رنگ‌های روشن و پاستیلی

بهار زمان تولد دوباره و تجدید حیات طبیعت است، بنابراین سعی کنید فضای داخلی خود را همانند طبیعت زینت ببخشید. وقت آن است که دکور بهاری در خانه را با رنگ‌های پاستلی پُر کنید. در طراحی داخلی جسارت به خرج دهید، برخی از صندلی‌های فضای ناهار خوری خود را با صندلی‌هایی با رنگ های تازه و روشن عوض کنید تا احساس سرزندگی به فضا دمیده شود.

ایده‌های ناب برای دکور بهاری در خانه

دکور بهاری در خانه با گل‌

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای به روزرسانی هر اتاق، قرار دادن یک دسته گل تازه بر روی میز فضای نشیمن یا پذیرایی است. از دسته گل نرگس و لاله گرفته تا شاخه گل اکالیپتوس و سنبل، از تمام گل‌های زیبایی که دوست دارید بهره مند شوید. تزیین با گل‌های تازه آسان است و می‌توان آن را در هر اتاق از خانه قرار داد.

دکور بهاری در منزل

استفاده از پارچه‌های نازک

پتوهای سنگین و گرم زمستانی را کنار بگذارید و پارچه‌های سبک‌تری را جای آن‌ها قرار دهید. در کنار این موضوع می‌توانید به سراغ رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم یا خاکستری بروید. لایه‌های سفید و صورتی‌های کم رنگ می‌توانند روشی دوست داشتنی برای افزودن رنگ به یک فضای خنثی باشند.

خانه ای نو به سبک بهار

استفاده زیاد از رنگ سبز

نگهداری از گیاهان در هوای سرد که نور طبیعی کم است، کار سختی است. اگر چند گیاه خانگی را فدای فصل زمستان کرده‌اید، حالا گیاهان جدیدی را جایگزین آن‌ها کنید تا بتوانید سبزی و تازگی را به فضا بدمید. قبل از خرید، مطمئن شوید که گیاهان مناسب فضای آپارتمانی هستند و شرایط نگهداری ساده و آسانی دارند.

بهاری کردن دکوراسیون منزل

رنگ کردن یک اتاق

اگر در روزهای آخر سال کمی وقت اضافه دارید، رنگ کردن دیوار یک اتاق را به عنوان یک ایده خوب برای دکور بهاری در خانه انجام دهید. حتماً نیازی به استفاده از رنگ‌های روشن نیست، یک رنگ سبز بهاری انتخابی عالی است. سبز رنگی جوان و نمادی از تولد دوباره است.

مطلب پیشنهادی: مکمل رنگ سبز در دکوراسیون داخلی چه رنگی است؟ پذیرای طبیعت باشید

دکوراسیون بهاری خانه

عوض کردن روکش بالش‌ها

برای اتاق‌های خواب می‌توانید فکر جدید داشته باشید، مثلاً به سراغ عوض کردن روکش بالش‌ها بروید. سعی کنید روکش بالش‌ها را با رنگ‌های شاد تعویض کنید. این کار روح فضا را به کلی تغییر می‌دهد و در شما احساس نشاط ایجاد می‌کند. حتی می‌توانید روکش پتوی خود را به رنگ بالش‌ها درآورید و آن‌ها را نیز تغییر دهید.

دکوراسیون بهاری را به خانه بیاوریم

تزیین دکور بهاری در خانه با شمع

اگر به شمع‌ علاقه دارید، می‌توانید تعدادی از آن‌ها را برای فضای نشیمن و پذیرایی خود تهیه کنید. شمع‌ها را روی میز، کنسول یا پیشخوان آشپزخانه قرار دهید. سعی کنید شمع‌ها دارای بدن رنگی باشند تا منعکس کننده تازگی و سرزندگی باشند. به ویژه در شب‌های بهار، روشن کردن شمع‌ها می‌توانند فضایی عاشقانه و شاعرانه ایجاد کنند.

تغییر دکوراسیون پاسیو

برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل، نیازی به بازسازی کامل پاسیو ندارید. به سادگی صندلی یا میز جدیدی را به این فضا اضافه کنید. اگرچه پاسیو فضای کوچک و دوست داشتنی در بیرون از خانه است، می‌تواند در بهار نقش نقطه کانونی در بین فضا را ایفا کند. حتی می‌توانید از چند کوسن رنگارنگ بر روی صندلی‌های پاسیو بهره ببرید.

نکاتی مفید و جذاب برای داشتن دکوراسیون جدید و بهاری در منزل

استفاده از سبدهای بافتنی

بهار فصل تمیز و مرتب شدن وسایل خانه است. برای این کار می‌توانید یک سبد بافتنی را در گوشه هر اتاق قرار دهید تا بتوان در آن وسایل اضافی را در داخلش قرار دارد. مثلاً سبد می‌تواند جای وسایل بازی کودکان یا هر وسیله جانبی دیگر باشد. اضافه کردن سبد یک ایده ساده، ارزان و در عین حال کاربردی برای تغییر جزئی دکور بهاری در خانه است.

ایجاد فضای هنری در منزل

تغییر دیوارهای خانه با عناصر هنری، احتمالا کاری است که اکثر افراد انجام می‌دهند. اما قرار دادن چند قطعه هنری در سراسر خانه راهی خوب برای ایجاد احساس طراوت و به روز بودن فضا برای فصل بهار است. میز کنسولی که در عکس زیر نمایش داده شده است، سرشار از سادگی و عناصر هنری است.

دکوراسیون خانه تان را بهاری کنید

تزیین فضا با ظروف و فنجان‌ها

تغییر ساده دیگری که می‌توانید در راستای دکور بهاری در خانه انجام دهید، آشپزخانه شما است. مجموعه‌ای از ظروف و فنجان‌های سبک را از کابینت‌ها خارج کنید و آن‌ها را با قلاب به دیوار وصل کنید. ما عاشق استفاده از قطعات کاملاً سفید هستیم، همانطور که در تصویر زیر دیده می‌شود وسایل سفید فانتزی عناصر اصلی کار هستند.

حال و هوایی رویایی با چیدمان دکوراسیون بهاری منزل

تغییر دستگیره‌های کمد و کابینت‌

از کمدتان گرفته تا کابینت‌های آشپزخانه، تعویض دستگیره‌ها راهی عالی برای تغییر دکوراسیون خانه برای میزبانی از فصل بهار است. اگر هم بتوانید رنگ کمدها را تغییر دهید نیز کار بزرگی انجام داده‌اید. به این صورت می‌توانید دستگیره طلایی را با رنگ سرمه‌ای یا سبز کمد سِت کنید تا نهایت زیبایی را نشان دهید.

دکوراسیون بهاری

استفاده از لوسترها مدرن

اگر هنوز هم سقف خانه از یک چراغ روشنایی با قدمت چند دهه استفاده می‌کند، بهار زمان خوبی برای احیای دوباره فضا با شمایل مدرن‌تر است. پس یک لوستر مدرن را به اتاق نشیمن یا پذیرایی خود اضافه کنید، این کار حتی باعث تغییر نحوه نورپردازی فضا نیز می‌شود و حال و هوای محیط زندگی را در شب تغییر می‌دهد.

ایده هایی برای دکوراسیون بهاری منزل

آویختن تابلوهای زیبا روی دیوار

حتی اگر نمی‌توانید در دوران کرونا خود را برای یک سفر بهاری آماده کنید، عوضش می‌توانید با چاپ و نمایش برخی از تابلوهای زیبای طبیعی، وانمود کنید که در یکی از مقصدهای سفری مورد علاقه خود هستید. مثلاً اگر به شمال کشور علاقه زیادی دارید، از جاذبه‌های و مناطق مهم شمال کشور، چندین تابلو عکس تهیه کنید.

دکوراسیون بهاری خانه

تغییر پادری برای دکور بهاری در خانه

آخرین ایده ساده‌ای که می‌توانید انجام دهید، تغییر پادری منزل است. این کار ملموس‌ترین تغییری است که انجام می‌دهید. شما با این کار به افرادی که به خانه شما دعوت می‌شوند نشان می دهید که تغییری ایجاد کرده است. آن‌ها سریعاً به تغییر پادری شما واکنش نشان می‌دهند و احساس مثبتی به این موضوع خواهند داشت.

دکور بهاری

کلام آخر

پوشاندن لباس بهار به تن خانه. اما این کار خیلی دشوار بوده و خرج زیادی به دست‌تان می‌اندازد، بنابراین سعی کنید با تغییرات جزئی به پیشواز بهار بروید. برای ایجاد دکور بهتری در خانه به چیزهای ساده محیط منزل خود توجه کنید و به جای تغییرات چشمگیر به فکر نوسازی وسایل باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا