چیدمانمعماری و زندگی

شمع آرایی در منزل : با 20 ایده جذاب به منزلتان جان بدمید!

شمع آرایی در منزل فضایی مملو از عشق و صمیمیت به خانه‌تان هدیه می‌دهد. شمع‌ها در طرح‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند، می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و با تزیین‌شان علاوه بر روشنایی، زیبایی چشم‌نوازی را به خانه‌تان هدیه دهید. در این مقاله از ویکی‌ساختمون شما را با 20 ایده برای شمع آرایی در منزل آشنا می‌کنیم، با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 10 نکته اساسی برای نورپردازی دکوراسیون داخلی

20 ایده جذاب برای شمع آرایی در منزل

شمع‌ها در همه جای منزل استفاده می‌شوند، از پذیرایی و اتاق نشیمن گرفته تا سرویس بهداشتی. در زیر به ایده‌هایی برای شمع آرایی در منزل می‌پردازیم:

شمع آرایی در منزل

شمع‌ها را آویزان کنید

شمع‌ها را به سقف آویزان کنید. لوسترها و آویزهای شیک و جذاب را انتخاب کنید.

شمع‌ها را به دیوار نصب کنید

شمع‌ها را با دیوارکوب به دیوار نصب نمایید. دیوارکوب‌ها در طرح‌های جذابی وجود دارند، با نصب دیوارکوب‌ها صمیمیت منزلتان را دو چندان می‌کنید.

مطلب پیشنهادی: جاشمعی دیوارکوب را کجای خانه نصب کنیم؟ راهنمای خرید آن

شمع‌ها را در قفس بگذارید

برای شمع آرایی در منزل، گذاشتن شمع‌ها در قفس ایده جالبی به نظر می‌رسد. می‌توان به جای گذاشتن پرنده‌ها در قفس، شمع‌ها را جایگزین کرد.

شمع‌ها را در شمعدان‌ها قرار دهید

شمعدان‌ها در انواع و طرح‌های مختلفی وجود دارند، زیباترین‌ها را انتخاب کنید.

رنگ‌ها را از یاد نبرید

برای شمع آرایی در منزل از رنگ‌ها استفاده کنید. رنگ‌ها همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهند، حتی شمع‌ها را. شمع‌های رنگارنگ چنان زیبا هستند که نیازی به شمعدان‌ها و تزیینات دیگر ندارند. اگر خودتان در منزل شمع درست می‌کنید، می‌توانید از انواع رنگ‌ها استفاده نمایید.

رنگین کمان را به خانه‌تان دعوت کنید

رنگین‌کمان را به خانه‌تان دعوت کنید با شمع‌هایی با رنگ‌های رنگین‌کمان. رنگ‌ها را به ترتیب (قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش) کنار هم قرار دهید.

شمع‌ها را داخل ظرفی شیشه‌ای قرار دهید

می‌توانید از یک ظرف شیشه‌ای کمک بگیرید، شمع‌ها داخل یک ظرف شیشه ای در باز، با زیبایی بیشتری می‌درخشند.

ظرف حاوی شمع را با اشیا تزیینی پر کنید

اگر شمع‌ها را داخل ظرف‌های شیشه‌ای گذاشتید، برای زیبایی و جذابیت بیشتر، می‌توانید داخل آن را با مروارید، صدف، گل، قهوه و هر چیز دیگری که به نظرتان جالب می‌آید، تزیین کنید.

ظرف حاوی شمع را تزیین کنید

دور ظرف شیشه‌ای که شمع در آن قرار دارد، با برگ، گل، کاج و … تزیین کنید.

شمع را با آب تزیین کنید

شمع را داخل ظرف شیشه‌ای پر از آب بگذارید. آب نماد روشنایی است، شناور شدن شمع روی آب زیبایی و درخشش خاصی به محیط می‌بخشد. می‌توانید داخل آب را با سنگ‌ریزه‌های رنگی، صدف، گل، مروارید، برگ و … تزیین کنید.

شمع‌ها را با روکش برگ و گل تزیین کنید

دیواره‌های شمع یا ظرف آن را با شاخه‌های گل، تکه‌های چوب، برگ‌ها و … تزیین کنید.

شمع‌ها را در سینی قرار دهید و آن را تزیین کنید

شمع‌ها را روی یک ظرف مسطح قرار دهید و اگر شی زیبایی در خانه دارید، دور آن تزیین کنید.

به شمع‌ها بها دهید

شمع یا ظرف شیشه‌ای حاوی شمع را در مرکز گل‌های زیبا بگذارید.

جام‌ها را وارونه کنید

حتماً در خانه‌تان جام شیشه‌ای پیدا می‌شود، جام را برعکس کرده و شمع را روی کف آن که اکنون وارونه شده است، قرار دهید. داخل جام را با گل‌ها، میوه‌ها و حتی تخم‌مرغ‌های رنگی که برای سفره هفت سین استفاده می‌شود، پرکنید. می‌توانید سفره هفت سین را با همین ایده بچینید، هفت جام وارونه، هفت شمع و هفت سین.

مطلب پیشنهادی: تزیین سفره هفت سین: ایده‌های جدید برای نوروز 1400 با کرونا

زباله‌های شیشه‌ای را دور نریزید

شیشه‌های سس و کشک را دور نریزید، این شیشه‌ها می‌توانند جای شمعدان‌ها را پر کنند. شاید به نظرتان خنده‌دار باشد، اما با تزیین و رنگ‌آمیزی دیواره آن‌ها، از این شیشه‌های ساده وسیله دکوراتیو شگفت‌انگیزی می‌سازید. داخل این شیشه‌ها را با آب پرکنید تا شمع را روی آب روشن کنید یا دیواره و داخل شیشه را با برگ، گل، صدف و … تزیین کنید و شمع را داخل آن قرار دهید.

شمع‌ها را ساده آویزان کنید

برای آویزان کردن شمع نیازی به پرداختن هزینه نیست، شیشه‌های سس و کشک را دسته بیندازید و آویزان کنید.

بطری‌ها را نیز دور نریزید

بطری‌های آبلیمو هم برای شمع آرایی در منزل گزینه متفاوتی هستند، می‌توانید داخل آن‌ها آب بریزید و با سنگ‌ریزه‌های رنگی، برگ‌، صدف و … داخل آن را تزیین کنید.

تزیین شمع در پوست میوه‌

پرتقال، میوه کاج، صدف و … می توانند شمعدانی‌هایی متفاوت به نظر برسند.

تزیین شمع  به سبک روستیک

اگر می‌خواهید منزلتان را به سبک روستیک طراحی کنید، شمع‌آرایی به سبک روستیک را فراموش نکنید. می‌توانید از چوب خام برای شمع آرایی در منزل استفاده کنید.

استفاده از بوم‌ریس و مکرومه‌بافی

اگر به سبک بوهمی علاقه‌مند هستید، از بوم‌ریس هم در شمع‌آرایی منزلتان استفاده کنید. شمع‌ها را به بوم‌ریس وصل کنید تا به دیوار نصب شوند، برای شمع آرایی در منزل می‌توانید از مکرومه‌بافی هم استفاده کنید، شمع‌ها را در آویزهای مکرومه بگذارید.

همان طور که گفته شد شمع‌ها را می‌توان در همه قسمت‌های منزل به کار برد، شمع‌ها در پذیرایی، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق ناهارخوری، حتی در سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر تصاویری از میز شام را می‌بینید که به واسطه روشنایی شمع اصالت، زیبایی و صمیمیت در آن موج می‌زند.

سخن آخر

شمع‌ها چشم دل خانه را روشن می‌کند، اما شما می‌توانید شمع‌ها را با آب، گل، مروارید و … تزیین نمایید تا زیبایی دوچندانی در خانه‌تان بیافرینید، حتی می‌توانید آن‌ها را به سقف آویزان کنید یا به دیوار نصب کنید. شمع آرایی در منزل تنوع بسیاری دارد، ما در این مقاله شما را با 20 ایده تزیین شمع آشنا ساختیم، می‌توانید با بهره‌گیری از ذوق و خلاقیت خود ایده‌های بیشتری طرح کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا