چیدمان

10 ایده ناب برای داشتن دکوراسیون شاد منزل و رهایی از افسردگی

آیا می دانید خانه یا آپارتمان شما می‌تواند روحیه شما را بهبود ببخشد؟ با چند ایده دکوراسیون شاد منزل می‌توانید هر روز با احساس شادی از خواب بیدار شوید. با کسب نکاتی در زمینه طراحی داخلی و چگونگی ایجاد یک خانه شادتر، حال و هوای منزل خود را به کلی تغییر دهید؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

10 ایده برای دکوراسیون شاد منزل

در این مقاله درباره چندین ایده بکر برای دکوراسیون شاد منزل صحبت خواهیم کرد:

1- به میزان نور و روشنایی توجه کنید

اگر واقعاً می‌خواهید در خانه احساس خوشبختی و شادی کنید، اولین قدم ایجاد یک محیط آرام و پر نور است. روش‌هایی برای تأکید بر نور طبیعی وجود دارد. هیچ چیزی مانند کمی آفتاب برای بهبود روحیه اثر گذار نیست.

آیا نور طبیعی زیادی در خانه ندارید؟ برای آن نیز چند ترفند در آستین داریم. رنگ‌های سفید مایل به کرمی که خیلی سرد نیستند، توهم یک روز طولانی و پر نور را ایجاد می‌کنند. سعی کنید از آینه‌های قرار گرفته در روبروی پنجره‌ای با منظره زیبا یا در گوشه‌ای تاریک استفاده کنید تا نور را بیشتر در محیط خانه منعکس کند.

2- از قدرت تقارن استفاده کنید

وقتی همه چیز از کنترل خارج می‌شود، حفظ ساختار طراحی در خانه می‌تواند یک وضعیت ثابت در شرایط ناموزون زندگی ایجاد کند. یک راه حل ساده برای این امر استفاده از تقارن در دکوراسیون شاد منزل است.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون بهاری را چطور با هزینه کم به خانه بیاوریم؟

استفاده از این مورد هنگام نمایش وسایل و چیدمان آن‌ها، به تقویت احساس نظم و راحتی کمک می‌کند. مغز ما به چیدمان‌های متقارن توجه نشان می‌دهد، بنابراین هنگام چیدمان مجموعه‌ها و وسایل، این ایده مهم ریاضی را در ذهن داشته باشید.

دکوراسیون شاد برای خانه

3- یک زمینه خنثی ایجاد کنید

در حالی که به نظر می‌رسد یک زمینه خنثی (مانند دیوار) به عنوان نقطه مقابل شادی عمل می‌کند اما این مهم در واقع بنیادی عالی برای ایجاد یک فضایی شاد است زیرا تمامی آثار هنری الهام بخش، عکس‌های ارزشمند و اشیا احساسی شما را برجسته می‌کند.

قرار دادن تصاویر و تابلوها در یک زمینه خنثی احساسات خوب را تحریک می‌کنند. یک رنگ خثی مانند کرمی یا سفید استخوانی می‌تواند زمینه عالی را برای دیوارهای خانه فراهم کند. از طرفی دیگر، توصیه می‌شود از شَر هر چیزی که در خانه اضافی به نظر می‌رسد و احساسات شما را تحریک نمی‌کند، خلاص شوید.

4- طبیعت را به خانه بیاورید

فواید سلامتی جهت صرف وقت در طبیعت، از نظر علمی ثابت شده است. غوطه ور شدن در طبیعت، انرژی ذهنی شما را بازیابی می‌کند و التهاب را کاهش و تمرکز را بهبود می‌بخشد. اما وقتی تمام وقت کار می‌کنید، همیشه نمی‌توانید نوردهی مورد نیاز در فضای باز را داشته باشید.

پاسخ ساده این است که محیط بیرون را وارد خانه خود کنید. حتی اگر در وسط یک شهر بزرگ و در یک ساختمانی مرتفع زندگی می‌کنید، قرار دادن چند گیاه در داخل منزل می‌تواند به عنوان دکوراسیون شاد منزل قلمداد شود.

از گیاهانی با نگهداری ساده و گیاهان داخل منزل که از آن‌ها می‌توان به راحتی مراقبت کرد، استفاده کنید. گیاه سانسوریا، گندمی و حتی برگ انجیری که به خوبی در محیط داخل رشد می‌کنند را خریداری کنید. کمی سبز کردن محیط منزل، راهی عالی برای تصفیه هوا و بالا بردن روحیه افراد است.

5- شلوغی را کنار بگذارید

اگر واقعاً در ایجاد یک محیط شاد جدی هستید، از شلوغی دوری کنید. ما واقعاً اعتقاد داریم كه اگر بتوانید خود را به جایی برسانید كه فقط چیزهایی را نگه دارید كه در خدمت هدفی باشند یا باعث شادی شما شوند، این امر نه تنها فضای جسمی بلكه فضای روانی شما را نیز پاک می‌كند.

کنار گذاشتن شلوغی و توجه به سادگی قسمت بزرگی از خوشبخت بودن است. وابستگی به چیزها بسیار آسان است و هرچه این وابستگی بیشتر باشد، باید از آن بیشتر مراقبت کرد. بنابراین توصیه شماره یک این است که فقط در مواردی سرمایه گذاری کنید که برای شما شادی به ارمغان می‌آورند.

دکوراسیون شاد منزل ایرانی

6- رنگ را به دکوراسیون اضافه کنید

اگر واقعاً می‌خواهید در فضای خود تغییرات اساسی ایجاد کنید، قدرت رنگ را دست کم نگیرید. لوونگارت طراح مشهور می‌گوید: «من به رنگ اعتقاد زیادی دارم. من مشتری داشتم که عاشق رنگ سبز روشن بود. این همان رنگی است که او همیشه برای وسایل شخصی‌اش انتخاب می‌کند زیرا باعث خوشحالی او می‌شود. بنابراین وقتی که او بیشترین علاقه را به این رنگ دارد، ما تصمیم گرفتیم که دیوارها را به همان رنگ مورد دلخواهش رنگ آمیزی کنیم.» وقتی شخصیت شما در دکوراسیون منزلتان نمایان‌گر باشد، این مهم می‌تواند همیشه موضوعی نشاط آور برای شما باشد.

7- فضایی شاد و سرزنده ایجاد کنید

وقتی تمامی راه‌های دیگر بی‌اثر شدند، منطقه‌ای را در خانه خود برای ایجاد دکوراسیون شاد منزل ترتیب دهید. مکانی برای استراحت و جوانسازی در هنگام احساس اضطراب، استرس یا ناراحتی، همان جایی که می‌تواند منطقه شادی بخش باشد.

مطلب پیشنهادی: انواع سبک دکوراسیون داخلی : 15 سبک متفاوت از مینیمالیست تا روستایی و ساحلی

برای برخی، این مکان شاد ممکن است یک گوشه دنج با یک صندلی بزرگ و راحت باشد. برای دیگران، جایی است که تابلوهای مورد علاقه آن‌ها نمایش داده می‌شوند. اما برای افراد دیگر، این فقط ایجاد منطقه‌‎ای است که آن‌ها را به وجد می‌آورد، خواه یک حمام با یک وان پر از آب باشد یا یک کمد مخصوص کفش‌های مورد علاقه یا یک میز تحریر با منظره‌ای زیبا. رو به پنجره! این فضا باید به عنوان مکانی خصوصی و به دور از سر و صدا در نظر گرفته شود.

8- خانه را سرشار از رایحه بهاری کنید

رایحه‌ای که خاطره‌ای شاد برایتان تداعی می‌کند، می‌تواند راهکاری برای خوشبختی و شادی در محیط خانه باشد. رایحه کاج می‌تواند شما را به تعطیلات منتقل کند که در طبیعت به سر می‌بردید، در حالی که بوی نارگیل می‌تواند حس آرامش  و سرزندگی را تداعی کند. یک شمع یا عود می‌تواند بوی معطری را به فضا پخش کرده و موجبات شادی را فراهم کند.

دکوراسیون شاد منزل ایرانی

9- از وسایل مورد علاقه خود استفاده کنید

به خانه خود شخصیت ببخشید! با نشان دادن وسایلی که بیشتر دوست دارید، علاقه مندی‌های خود را به نمایش بگذارید. آن یادداشت‌های ارزشمند، تصاویر یا قطعات کلکسیونی عجیب و غریب را در جایی بگذارید که بتوانید آن‌ها را ببینید و احساس کنید. اما با نمایش همزمان یک یا دو مورد، آن‌ها را مرتب نگه دارید و جایشان را برای تازه سازی سریع فضای اتاق، عوض کنید.

10- ساختاری بصری ایجاد کنید

در اکثر موارد زندگی روتین و روزمره باعث می‌شود ارتباط خود را با حواسمان از دست بدهیم، به همین دلیل مهم است که محرکی را در خانه اضافه کنیم. برای داشتن دکوراسیون شاد منزل از الگوها و بافت‌های مختلف استفاده کنید.

فضای خانه را با منسوجات و عناصر غنی از احساس و زیبایی تزیین کنید. مثلاً یک گلیم را روی دیوار آویزان کنید یا وسایل تزیینی نمادین را در جای جای خانه به ویژه فضای نشیمن قرار دهید. به دنبال چیزهای ساده باشید و نه فقط چیزهای پیچیده و گران قیمت!

سخن آخر

بعضی اوقات زندگی غیرقابل پیش بینی است! خوشبختانه شما می‌توانید با ایجاد ساختاری در خانه با استرس و عدم اطمینان مقابله کنید. با استفاده بیشتر از اثر آرام بخش نظم و سادگی، خانه‌ای شاد طراحی کنید. دکوراسیون شاد منزل همان چیزی که همه افراد باید بدان فکر کنند زیرا محیط خانه محفلی نشاط آور برای زندگی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا