مبلمان و وسایل

پارتیشن منزل مسکونی ، فضای دنج و خصوصی به خود هدیه دهید!

این مقاله از ویکی‌ساختمون را می‌خواهیم به موضوع پارتیشن منزل مسکونی اختصاص دهیم. احتمالا شما نیز سوال‌های زیادی درباره انواع مدل پارتیشن منزل و کاربردهای مختلف آن در خانه دارید. آیا شما خانه‌ای با فضای باز می‌خواهید یا می‌خواهید فضاهای خصوصی و دنج‌تری در خانه ایجاد کنید؟ انواع مدل‌های متنوع و مناسب پارتیشن منزل مسکونی این امکان را به شما می‌دهند تا همه‌ی این تفاوت‌ها را ایجاد کنید. عکس‌های موجود در این مقاله شامل همه نوع پارتیشن از درختچه و پرده گرفته تا طناب‌های دریایی برای ایجاد فضاهای زیبا و منحصر به فرد است. اگر این مقاله را تا انتها بخوانید، شک نکنید که جواب بسیاری از سوالات‌تان را گرفته و از تصاویر زیبای آن ایده‌ خواهید گرفت.

استفاده از گیاهان آپارتمانی به عنوان پارتیشن

پارتیشن گیاهی منزل مسکونی

استفاده از گیاهان آپارتمانی به عنوان پارتیشن یک راه حل ویژه و خلاقانه برای مسئله تقسیم اتاق است. این برگ‌ها از طناب‌ها بالا می‌روند تا یک جنگل سرپوشیده ایجاد کنند که فضاها را نیز به خوبی از هم جدا می‌کند.

انواع پارتیشن‌های گیاهی بسته به نقشه و نیاز منزل می‌توانند به عنوان پارتیشن اتاق نشیمن، پارتیشن پذیرایی، پارتیشن ورودی منزل و حتی پارتیشن اتاق خواب مورد استفاده قرار بگیرند.

تقسیم فضای منزل با گیاه

این نوع پارتیشن گیاهی منزل که در تصویر بالا می‌بینید کمی متراکم‌تر از پارتیشن قبلی است و برای حفظ شکل خود نیاز به آب‌دهی و هرس منظم دارد. این پارتیشن‌ها حتی برای پارتیشن‌بندی پشت‌بام، حیاط و یا تراس منزل نیاز بسیار مناسب هستند.

پارتیشن بندی منزل با باغچه عمودی

یکی دیگر از انواع پارتیشن منزل مسکونی اجرای باغچه عمودی است که در تصویر بالا نشان داده شده است. این نوع پارتیشن همانطور که در تصویر نیز مشخص است به خوبی می‌تواند نقش تقسیم کننده قسمت‌های مختلف اتاق را ایفا نماید.

پارتیشنمنزل مسکونی با گیاهان

در تصویر بالا نمونه‌ای دیگر از پارتیشن گیاهی نشان داده شده است که به صورت پرده‌ای پوشیده از گیاهان مختلف می‌باشد. در این نوع پارتیشن می‌توانید بسته به سلیقه و نیاز خودتان از انواع گیاهان مختلف با رنگ‌ها و رایحه‌های متنوع استفاده کنید.

پارتیشن منزل مسکونی به صورت نیم دیوار

پارتیشن منزل مسکونی به صورت نیم دیوار

وجود دیوارهای بسیار زیاد در فضایی مثل آشپزخانه می‌توانند احساس کوچکی و خفگی ایجاد کنند، اما همین دیوارها اگر نباشند باعث نبود حریم خصوصی، شلوغی و حواس پرتی نیز می‌شوند. پارتیشن منزل مسکونی به صورت نیم دیوار با تیرهای تزئینی عمودی یا افقی در حالی که هنوز هم فضای آشپزخانه را از قسمت‌های دیگر خانه جدا می‌کند، اجازه می‌دهد تا نور و هوای مطبوع بیشتری نیز به آشپزخانه راه یابد. یعنی از این طریق هم می‌توانید حریم خصوصی آشپزخانه را حفظ کنید و هم با فضای بیرون از آن در ارتباط باشید.

پارتیشن‌های نیم دیوار اغلب برای تقسیم فضای آشپزخانه و هال استفاده می‌شوند اما با توجه به دکوراسیون منزل‌تان ممکن است در فضاهای دیگر نیز کاربرد داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: انواع پارتیشن دکوراتیو منزل (پارتیشن های مدرن و متنوع)

پارتیشن‌های خلاقانه، تقسیم‌کننده‌‌های شگفت‌انگیز

پارتیشن اتاق خواب

به تصویر بالا دقت کنید! این نوع پارتیشن منزل مسکونی برای اتاق خواب بسیار شگفت انگیز است. اگر به تصویر بالا دقت کنید متوجه می‌شوید که یک اتاق کامل در این نوع پارتیشن مخفی شده است! کافی است آن را باز کنید تا یک گوشه‌ی دنج برای خواندن کتاب ایجاد کنید. یا آن را به سمت دیوار ببندید تا برای یک خواب آرام و بدون حواس پرتی آماده شوید.

پارتیشن اتاق خواب کودک

پارتیشن اتاق خواب کودک نه تنها  نباید کسل‌کننده باشد، بلکه باید بسیار جذاب و هیجان‌انگیز نیز باشد. مثلا پارتیشن خلاقانه در تصویر بالا را ببینید و خودتان قضاوت کنید! پارتیشنی با کشوهای کاربردی و یک تونل هیجان‌انگیز.

این تونل مخملی صورتی بدون شک به اشتراک گذاشتن یک اتاق را برای بچه‌ها جالب و دوست‌داشتنی می‌کند. اینطور نیست؟

پارتیشن بندی منزل با درهای ریلی

درهای ریلی یکی دیگر از گزینه‌های تقسیم خلاقانه‌ی فضای خانه می‌باشد که در تصویر بالا مشخص است. این درها از چوب فرسوده ساخته شده‌اند و می‌توانند در صورت نیاز برای جریان هوا باز باشند و یا برای حفظ حریم خصوصی بسته شوند.

پارتیشن بندی منزل با درهای ریلی پرده ای مدرن

درهای ریلی پره‌دار نیز یکی دیگر از انواع پارتیشن منزل به حساب می‌آیند که نسبت به درهای رهای چوبی ظاهر ظریف‌تری دارند. اما اگر حفظ حریم خصوصی برایتان مهم است گزینه‌ی مناسبی برایتان نیستند.

در ادامه می‌توانید نمونه‌های دیگری از پارتیشن بندی خلاقانه منزل مسکونی را ببینید!

پارتیشن اتاق خواب با در حصیری
پارتیشن اتاق خواب با در حصیری
پارتیشن اتاق خواب با طناب‌های دریایی
پارتیشن اتاق خواب با طناب‌های دریایی
پارتیشن اتاق خواب با تنه‌ی درخت
پارتیشن اتاق خواب با تنه‌ی درخت

یک قفسه‌ی بزرگ کتاب به عنوان پارتیشن

یک قفسه‌ی بزرگ کتاب به عنوان پارتیشن

استفاده از یک قفسه بزرگ کتاب نیز می‌تواند به عنوان نوعی پارتیشن برای منزل مسکونی و به منظور تقسیم یک اتاق استفاده شود. همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌شود با وجود یک قفسه‌ی بزرگ کتاب به عنوان پارتیش استفاده‌ی بسیار خوبی از فضای منزل شده است. جالبی ماجرا اینجاست که هرچقدر قدر کتاب بیشتری جمع کنید، فضای جداگانه‌تری به دست می‌آورید!

پارتیشن سنگی، گران اما لوکس

پارتیشن سنگی برای منزل مسکونی

نمونه‌ای از پارتیشن سنگی منزل مسکونی را در تصویر بالا می‌بینید. این دیوار سنگ مرمر نه تنها تقسیم فضا را به خوبی انجام می‌دهد، بلکه به عنوان پایه‌ای برای صفحه نمایش تلویزیون نیز عمل می‌کند. توجه داشته باشید که این نوع پارتیشن‌ها اغلب برای خانه‌هایی با فضای بزرگ و دکوراسیون لوکس و لاکچری مناسب هستند و باید در انتخاب و بکارگیری آن‌ها دقت کنید تا فضا را دلگیر و خفه نکنند.

پارتیشن‌بندی رومانتیک با پرده‌های سفید حریر

پارتیشن‌بندی رومانتیک با پرده‌های سفید حریر

این نوع از پارتیشن منزل مسکونی یعنی پرده‌های سفید حریر بیشتر برای فضاهایی کاربرد دارند که می‌خواهید از نظر بصری زیباتر باشند. زیرا نه تاثیری بر روی صدای اطراف دارند و نه حریم خصوصی‌تان را چندان حفظ می‌کنند. آن‌ها فقط فضا را به صورت دل‌انگیز و شاعرانه‌ای تقسیم می‌کنند. این پارتیشن اغلب برای تقسیم فضای اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با یک دیوار کاذب به عنوان پارتیشن چطورید؟

پارتیشن بندی منزل با دیوار کاذب

شاید در ابتدا فکر کنید که دیوار می‌تواند کمی یکنواخت و کسل‌کننده باشد! بله کاملا حق با شماست. چون این نوع پارتیشن برای هر خانه‌ای مناسب نیست. با این حال استفاده از این صفحه بزرگ برای بعضی از مکان‌ها بسیار جذاب است و این مسئله کاملا به نقشه و طراحی منزل‌تان بستگی دارد. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید این دیوار اضافی می‌تواند مکان مناسبی برای نمایش قاب عکس‌ها و تابلوهای دکوراتیو نیز باشد.

پارتیشن‌های چوبی طرح‌دار

پارتیشن‌های چوبی طرح‌دار

پارتیشن‌های چوبی طرح‌دار یکی دیگر از انواع پارتیشن منزل مسکونی هستند که بسته به فضای منزل‌تان می‌توانند در بخش‌های مختلف خانه مورد استفاده قرار بگیرند. پارتیشن‌های چوبی می‌توانند طراحی ساده و یا بسیار پیچیده‌ای به صورت سنتی منبت‌کاری شده یا مدرن داشته باشند. در ادامه تصاویری از پارتیشن‌های چوبی با طرح‌های متنوع آورده شده است.

پارتیشن چوبی با طراحی مدرن
پارتیشن چوبی با طراحی مدرن
پارتیشن چوبی راه پله به صورت افقی
پارتیشن چوبی راه پله به صورت افقی
پارتیشن چوبی راه پله به صورت عمودی
پارتیشن چوبی راه پله به صورت عمودی
پارتیشن چوبی منبت کاری شده
پارتیشن چوبی منبت کاری شده

نصب اِلِمان‌های هنری به عنوان پارتیشن

پارتیشن منزل مسکونی به صورت دکوراتیو

نصب قطعات هنری به صورت تکه‌ای نیز می‌تواند نوع خلاقانه‌ای از پارتیشن‌بندی منزل باشد که بیشتر جنبه‌ی دکوراتیو و تزئینی دارد نه کاربردی.

این نوع پارتیشن منزل مسکونی بیشتر برای خانه‌های با دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال کاربرد دارد. پس اگر دکوراسیون کلاسیک و گرم را می‌پسندید این پارتیشن‌ها برای شما خیلی مناسب نیست.

پارتیشن‌های شیشه‌ای، جذاب و کاربردی!

پاریشن‌های شیشه‌ای برای منزل مدرن

درهای ریلی شیشه‌ای یکی دیگر از انواع پارتیشن پر کاربرد در منازل مسکونی هستند که البته تاثیر چندانی بر روی حریم خصوصی ندارند. اما بسیار مدرن می‌باشند و ظرافت امروزی زیادی دارند.

پارتیشن شیشه ای برای منزل

همچنین از انواع شیشه‌های رنگی، شیشه‌های مات، شیشه‌های یخی و شیشه‌های هوشمند نیز می‌توان به عنوان پارتیشن منزل مسکونی برای تقسیم فضا و یا دکوراسیون داخلی در بخش‌های مختلف خانه استفاده نمود.

پارتیشن شیشه ای مدرن

کلام آخر:

آیا مقاله را تا انتها خواندید؟ عکس‌های جمع‌آوری شده را تماشا کردید؟ در این مقاله از ویکی‌ساختمون سعی کردیم تا برخی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین مدل‌های پارتیشن بندی منزل مسکونی را به شما معرفی کنیم. با خواندن این مقاله و تماشای تصاویر آن بدون شک ایده‌های فوق العاده‌ای به سرتان خواهد زد. پس اگر اینطور بود حتما ایده‌های خود را در ادامه کامنت کنید و یا عکس‌های اجرا شده‌ی ایده‌هایتان را برایمان ارسال نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا