چیدمانمبلمان و وسایل

دکوراسیون خانه برای عید نوروز : 10 ایده‌‌ دیدنی که حتما می‌پسندید!

اگر یک زمان عالی برای تغییر دکوراسیون خانه وجود داشته باشد، دکوراسیون خانه برای عید نوروز و شروع سال جدید است. آیا خیلی وقت است که دکوراسیون منزل خود را تغییر نداده‌اید؟ اکنون زمان آن رسیده است که بر روی یکی از رنگ‌های برتر سال جدید تمرکز کنید، قلب خانه یا همان آشپزخانه را با یکی از ایده‌های جدید که در این مقاله از ویکی‌ساختمون می‌گوییم تازه کنید، یک اثر هنری جدید را به دیوارکوب‌های خود بر روی دیوار اضافه کنید و به طور کلی یکی از داغ‌ترین مدل‌های دکوراسیون منزل در سال 99 را امتحان کنید. در لیستی که ما از ایده‌های دکوراسیون خانه برای عید نوروز تهیه کرده‌ایم چند ایده وجود دارد که شما حتما آنها را می‌پسندید.

1- جایی به صنایع دستی و وسایل قدیمی بدهید!

وسایل قدیمی در دکوراسیون خانه

استفاده از صنایع دستی و وسایل قدیمی در دکوراسیون خانه همیشه محبوب بوده و امسال نیز همچنان مد است. چیزهای قدیمی و اکسسوری‌های به خانه‌ی شما اصالت می‌دهد. به همین دلیل هم طرفدار زیاد دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر قبل از عید یا در ایام عید به سفرهای نوروزی رفتید، حتما برای خودتان از صنایع دستی آن مناطق خرید کنید و به خانه بیاورید. حصیربافی گیلان، گلیم سیرجان، خاتم کاری اصفهان و پته کرمان تنها نمونه‌هایی از صنایع دستی هستند جایشان در خانه‌های ایرانی خالیست. وسایل قدیمی نیز همین حس را دارند. داستان پشت وسایل قدیمی اصالت بخش است. البته که طراحان دکوراسیون داخلی توصیه به پر کردن همه‌ی خانه از وسایل قدیمی و صنایع دستی نمی‌کنند. آن‌ها می‌گویند که امسال بهتر است حداقل یکی دو تا از این وسایل را مهمان خانه‌هایتان کنید.

2- رنگ سال 99 یا همان رنگ آبی کلاسیک

رنگ سال 99

حتما تا حالا از رنگ سال 2020 یا همان رنگ سال 99 با خبر شده‌اید. بله رنگ آبی کلاسیک. اگر قصد تغییر دکوراسیون برای عید نوروز را دارید، بهتر است که رنگ آبی کلاسیک را در طراحی دکوراسیون خانه جای دهید. می‌توانید یک دیوار از اتاق خواب و یا دیوار اصلی اتاق نشیمن‌تان را اختصاصا به این رنگ اختصاص دهید. حتی می‌توانید با این رنگ به سرویس خوابتان جانی دوباره بدهید یا برخی از اکسسوری‌های خانه را با این تم رنگی انتخاب کنید.

در تصویر بالا نمونه‌ای از اتاق خواب به رنگ سال 99 را می‌بینید که چقدر زیبا و با شکوه می‌باشد. مهم‌ترین خاصیت رنگ آبی کلاسیک این است که هم برای دکوراسیون مدرن و هم برای دکوراسیون کلاسیک مناسب است. ترکیب این رنگ با ترکیبات چوب و همچنین ترکیب آن با رنگ  سفید بسیار زیباست. شما اینطور فکر نمی‌کنید؟

3- آیا کاغذ دیواری گلدار هنوز هم مد است؟

کاغذ دیواری گلدار

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که همیشه طرفدار سبک‌های گلدارند، باید به شما بگوییم که در دکوراسیون خانه برای عید نوروز امسال هم می‌توانید به سراغ کاغذ دیواری‌های گلدار بروید. اما با کمی تغییرات و بروزرسانی‌های مدرن و شکل و شمایل جدیدتر! نقوش با مقیاس‌های بزرگ و رنگ‌های جسورانه بارزترین ویژگی کاغذ دیواری‌های گلدار جدید است.

طراحان داخلی بر این عقیده هستند که استفاده از کاغذ دیواری گلدار  یک انتخاب ویژه برای سرویس‌های بهداشتی و راهروها می‌باشد. نظر شما چیست؟

سبک‌های گلدار را برای دکوراسیون خانه دوست ندارید؟ نگران نباشید. روش‌های دیگری هم به منظور دکوراسیون خانه برای عید نوروز وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

4- دکوراسیون خانه برای عید نوروز با تضاد رنگی بالا

دکوراسیون خانه برای عید نوروز با تضاد رنگی بالا

پیشنهاد بعدی ما به شما این است که طراحی و دکوراسیون خانه را با تضاد رنگی بالا انجام دهید. یعنی انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها طوری باشد که کنتراست رنگی زیادی ایجاد کند. قرار گرفتن رنگ‌های مکمل در کنار هم اگر درست و اصولی انتخاب شوند، می‌تواند از دکوراسیون خانه برای عید نوروز امسال‌تان یک اثر هنری بسازد.

5- امسال را به آشپزخانه‌ی تمام رنگ سفید نه بگویید!

دکوراسیون آشپزخانه برای عید نوروز

درست است که از سال 2010 تا کنون داشتن آشپزخانه تمام رنگ سفید  محبوب بوده است، اما در سال 2020 طراحان پیش‌بینی می‌کنند که تغییرات به سمت فضاهایی خواهد بود که فراتر از رنگ سفید باشد. مثلا کاربردهای متنوع از کابینت های چوبی، جزایر و قفسه‌های چوبی که حس طبیعی بیشتری را منتقل می‌کنند. همه این‌ها به صاحبان خانه اجازه می‌دهد تا برای حفظ کردن سفیدی خود را در انتخاب هر چیزی محدود نکند.

با این حساب اگر آشپزخانه‌ای کاملا سفید رنگ دارید، می‌توانید به فکر تغییراتی جزئی در عناصر آن باشید. این تغییرات نه تنها گزینه‌ی خوبی برای تغییر دکوراسیون منزل برای عید نوروز هستند، نسبت به یک تغییر اساسی در آشپزخانه صرفه‌ی اقتصادی هم برایتان دارند.

6- نظر شما درباره کابینت‌های رنگی چیست؟

کابینت‌های رنگی در دکوراسیون خانه

اگر واقعاً می خواهید محبوبیت آشپزخانه تماما سفید را پشت سر بگذارید، یک ترند دکوراسیون منزل دیگر را برای سال 2020 انتخاب کنید: کابینت های رنگی.

به گفته کارشناسان طراحی داخلی ترند دکوراسیونی سال 2020 برای آشپزخانه، انتخاب یک یا چند عنصر مانند جزیره آشپزخانه، کابینت‌های دیواری آشپزخانه یا کابینت‌های پایه به رنگ‌های جسورانه مانند قرمز تیره، زرد روشن، سبز یا آبی کلاسیک است که رنگ سال نیز می‌باشد. اگر به دنبال تغییرات اساسی هستید، تغییرات اساسی در آشپزخانه می‌تواند گزینه‌ی خوبی به منظور دکوراسیون منزل برای عید نوروز باشد.

7- تخت سایبان دار شاهانه، ایده‌ای قدیمی اما نو

تخت سایبان دار

نوبتی هم که باشد عید امسال زمان تحقق بخشیدن به رویاهای شما برای داشتن تخت خوابی سایبان‌دار و شاهانه است. تخت‌های سایبان‌دار شاهانه دیگر نیازی به پارچه‌های سنگین و تا‌ج‌های آنچنانی ندارند. نسخه‌های مدرن ساخته شده با قاب‌های اکریلیک، فلزی و براق در حال بازگشت هستند. می‌توانید در دکوراسیون خانه برای عید نوروز امسال، سرویس خوابتان را با یکی از مدل‌های تخت خواب سایبان‌دار عوض کنید.

8- یک کلکسیون هنری در دکوراسیون خانه برای عید نوروز!

کلکسیون هنری در دکوراسیون خانه

آیا تا به حال به داشتن یک کلکسیون هنری فکر کرده‌اید؟ اگر هنوز این کار را نکردید امسال شروع کنید. داشتن یک مجموعه‌ی هنری و جا دادن به آن در دکوراسیون خانه برای عید نوروز بسیار خاص و هیجان‌انگیز است. کلکسیونی از تمبرهای مختلف، کلکسیونی از پول‌های رایج و قدیمی در کشورهای مختلف یا کلکسیونی از آثار هنری قدیمی مثل تابلوهای نقاشی همگی به خانه‌ی شما داستان و صالت می‌دهند.

داستان پشت اشیا وقتی به آن‌ها علاقه دارید به خانه‌ی شما در سال جدید روح تازه‌ای می‌بخشند.

9- مبلمان چوبی و حصیری

مبلمان چوبی و حصیری

اگر دقت کرده باشید، ایده‌هایی که گفتیم همگی به نوعی مفاهیمی مثل اصالت، داستان و خاطره را در خود دارند. استفاده از مبلمان چوبی و حصیری نیز یکی از همین ایده‌هاست. تصویر بالا نمونه‌ای از این نوع مبلمان و ترکیب آن با مبلمان و دکوراسیون مدرن را به خوبی نشان می‌دهد. اگر به دنبال راهی برای حفظ تعادل بین سبک مدرن و سنتی هستید و اگر خواهان تلفیق این دو سبک دکوراسیون منزل برای سال جدید می‌باشید، این ایده حتما به کارتان می‌آید.

مطلب پیشنهادی: تزیین ستون : نقطه ضعف خانه‌ خود را به نقطه قوت تبدیل نمایید!

10- آشپزخانه‌ای هنری و جذاب برای سال جدید

دکوراسیون آشپزخانه آشپزخانه هنری

آشپزخانه قلب خانه است.آن را مثل یک اتاق در خانه بدانید، نه فقط یک مکان برای آشپزی. این امر می‌تواند با آویختن یک اثر هنری در دیوار آشپزخانه و یا استفاده از قفسه‌های باز برای نمایش وسایلی انجام شود که شخصیت شما را نشان می‌دهد. حواستان باشد در دکوراسیون خانه برای عید نوروز، نقش آشپزخانه را دست کم نگیرید.

مطلب پیشنهادی: انواع دیوارپوش آشپزخانه : ۹ متریال از چوب تا رزین و شیشه

دکوراسیون خانه برای عید نوروز

سخن آخر

در آستانه‌ی ورود به سال 99 هستیم. احتمالا شما هم مثل خیلی‌ها به دنبال تغییر دکوراسیون منزل برای عید نوروز هستید. ما نیز در این مقاله از ویکی‌ساختمون سعی کردیم تا 10 ایده‌ی دکوراسیون منزل عید نوروز برای سال 99 را معرفی کنیم. اگر این ایده‌ها را در دکوراسیون منزل‌تان بکار بگیرید، مطمئناً به تغییرات دیدنی و جذابی دست خواهید یافت.

آیا فکر می‌کنید که این مقاله برایتان مفید بوده است؟ آیا شما نیز تجربه‌ای درباره استفاده از این ایده‌ها یا ایده‌های مشابه در دکوراسیون خانه داشته‌اید؟ می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در این زمینه برایمان یادداشت کنید.

مطلب پیشنهادی: سالی جدید با خانه ای جدید

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا