ابزارآلات

جعبه ابزار کامل کارگاهی : معرفی 16 لوازم پرکاربرد داخل جعبه ابزار

اگر برای تعمیر یا بازسازی منزل یا وسایل آن می‌خواهید خودتان دست به کار شوید، بدون شک به جعبه ابزار کامل کارگاهی نیاز پیدا خواهید کرد. یک جعبه ابزار همه‌کاره شامل ابزار آلات مختلفی می‌باشد. ما در این مقاله از ویکی ساختمون به معرفی لوازم جعبه ابزار کارگاهی پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

معرفی جعبه ابزار کامل کارگاهی

جعبه ابزار کامل کارگاهی

جعبه‌ابزارهای مختلفی در بازار موجود هستند، این جعبه‌ابزارها در تعداد و انواع ابزارآلات داخلشان متفاوتند که متناسب با نیاز افراد تهیه می‌شوند. در زیر به معرفی لوازم داخل جعبه ابزار می پردازیم و ویژگی‌های هرکدام را بررسی می‌کنیم:

جعبه ابزار کامل کارگاهی: پیچ‌گوشتی

جعبه ابزار کامل کارگاهی

پیچ‌گوشتی در باز و بسته کردن انواع پیچ‌ها کاربرد دارد و از دو قسمت دسته و میله تشکیل می‌شود. دسته پیچ‌گوشتی پلاستیکی و میله آن فلزی است. نوک میله فلزی در ساختار پیچ‌گوشتی اهمیت بالایی دارد، پیچ‌گوشتی‌ها در انواع مختلفی از قبیل تخت (دوسو)، چهارسو، شش‌سو، مربعی، خورشیدی و … وجود دارند، در واقع نوک میله فلزی انواع پیچ‌گوشتی‌ها را فراهم می‌آورد تا بتوان انواع پیچ‌ها را با آن باز یا بسته کرد. پیچ‌گوشتی‌هایی هم وجود دارند که میله‌شان قابل تعویض است؛ یعنی دسته پیچ‌گوشتی قابلیت نصب شدن با میله‌هایی با سرهای دوسو، چهارسو و … را دارد.

جعبه ابزار کامل کارگاهی: آچار فرانسه

جعبه ابزار کامل کارگاهی

آچار فرانسه ابزاری با دهانه متغیر است و برای باز و بسته کردن انواع پیچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، فک آچار فرانسه متناسب با اندازه پیچ مورد نظر کم یا زیاد می‌شود و می‌توان به راحتی پیچ‌ومهره‌های با اندازه‌های مختلف را با آن باز یا بسته کرد.

جعبه ابزار کامل کارگاهی: آچار یک سر تخت یک سر رینگی

جعبه ابزار کامل کارگاهی

نوع دیگری از انواع آچارها، آچار یک سر تخت یک سر رینگی است که در دقت بالایی برای باز و بسته کردن پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شود.

جعبه ابزار کامل کارگاهی: انبر

جعبه ابزار کامل کارگاهی

انبر ابزاری با دو اهرم و یک محور است که در انواع مختلفی ازجمله انبردست، سیم‌چین، دم‌باریک، کلاغی و … وجود دارند که هرکدام کاربردهایی دارند. انبرها در کارهای مختلفی مثل لوله‌کشی و سیم‌کشی برای بریدن و لخت کردن سیم‌های برق و گرفتن وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته دیگر این است که دسته انبرها با روکش پلاستیک عایق می‌باشند.

جعبه ابزار کامل کارگاهی: انبرقفلی

جعبه ابزار کامل کارگاهی

به جای انبر یا آچار فرانسه می‌توانید از انبر قفلی استفاده کنید، برای باز کردن پیچ‌های محکم و بیرون کشیدن میخ‌های خم‌شده انبرقفلی هم مناسب است.

جعبه ابزار کامل کارگاهی: چکش

جعبه ابزار کامل کارگاهی

از چکش معمولاً برای ضربه زدن به میخ، شکستن اجسام و … استفاده می‌شود. چکش‌ها هم انواع مختلفی دارند، به طور معمول جعبه‌ابزارهای خانگی با چکش میخ‌کِش ست می‌شود.

جعبه ابزار کامل کارگاهی: تراز

جعبه ابزار کامل کارگاهی

تراز یک وسیله اندازه‌گیری است که افقی یا عمودی بودن سطوح را تشخیص می‌دهد. ترازها هم انواع مختلفی دارد، این ابزار دارای استوانه‌ای شیشه‌ای است که به طور ناکامل با مایعی پر شده است به گونه‌ای که حبابی در آن ایجاد می‌شود. اگر تراز روی سطح صافی گذاشته شود حباب درون آن در قسمت وسط قرار می‌گیرد، از این طریق می‌فهمیم که سطح افقی است و اگر سطح کج باشد، حباب‌ در مرکز قرار نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: انواع تراز دستی: 7 نوع تراز بنایی تا خشت اول را نهد معمار صاف

جعبه ابزار کامل کارگاهی: کاتر

جعبه ابزار کامل کارگاهی

کاتر عملکردی شبیه چاقو دارد و برای بریدن اجسام نازک مثل مقوا، پلاستیک، موکت و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و از دو قسمت اصلی تیغه و بدنه تشکیل شده است. تیغه متحرک است و بعد از استفاده می‌توان آن را به داخل جمع کرد، تیغه برخی کاترها قابل تعویض است و در صورت کند شدن جایگزین می‌شود، بدنه کاتر هم به صورت پلاستیکی یا فلزی وجود دارد.

جعبه ابزار کامل کارگاهی: متر

جعبه ابزار کامل کارگاهی

در جعبه ابزار یک متر 7 تا 8 متری وجود دارد که نیاز شما را برای اندازه‌گیری‌ها برطرف می‌سازد.

جعبه ابزار کامل کارگاهی: گونیا

جعبه ابزار کامل کارگاهی

گونیا ابزاری است که برای خط‌کشی دقیق و اندازه‌گیری زاویه 90 درجه و یا زوایای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله اندازه‌گیری همانند دیگر ابزارآلات انواع گوناگونی دارد.

جعبه ابزار کامل کارگاهی: کاردک

جعبه ابزار کامل کارگاهی

کاردک وسیله‌ای کوچک با تیغه پهن و انعطاف‌پذیر است و برای مخلوط کردن، پهن کردن، مالیدن و برداشتن موادی مثل رنگ، بتونه، گچ و … استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی: رنگ کاری مبل در منزل: با 11 مرحله جانی تازه به مبلمان منزلتان بدمید!

جعبه ابزار کامل کارگاهی: اره دستی

اره‌ها هم انواع مختلفی دارند و برای بریدن چوب، پلاستیک، فلز و … استفاده می‌شود. دسته و تیغه اجزای اره را تشکیل می‌دهند. کاربرد اره و همین طور کیفیت برش آن تحت تأثیر درشت یا ریز بودن دندانه‌ها قرار دارد. دندانه‌های بزرگ برای کارهای نرم و دندانه‌های کوچک برای کارهای سفت و مقاوم استفاده می‌شود، هرچه دندانه‌ها بزرگ‌تر باشند، سرعت اره کردن بالا می‌رود، اما کار کیفیت کمتری پیدا می‌کند.

جعبه ابزار کامل کارگاهی

اره‌دستی یکی از انواع اره‌هاست که بزرگترین نوع اره می‌باشد و دندانه‌های بزرگی دارد، بنابراین برای بریدن چوب که جنس نرمی نسبت به فلزات دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جعبه ابزار کامل کارگاهی: دریل

جعبه ابزار کامل کارگاهی

دریل‌ها علاوه بر سوراخ کردن سطوح، به عنوان پیچ‌گوشتی برقی برای باز و بسته کردن اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرند. دریل‌ها در دو نوع سیم‌دار و بدون سیم وجود دارند. مدل سیم‌دار (با سیم به برق وصل می‌شوند) نسبت به مدل بدون سیم (با باتری شارژ می‌شوند) قدرت بیشتری دارد. دریل‌های بدون سیم همه‌کاره هستند و استفاده راحت‌تری دارند.

جعبه ابزار کامل کارگاهی: فازمتر

جعبه ابزار کامل کارگاهی

فازمتر ابزاری برای تشخیص وجود یا عدم وجود ولتاژ الکتریکی است فازمترها هم انواع مختلفی دارند. نوع ساده و معمولی آن به شکل پیچ‌گوشتی تخت (دوسو) ساخته می‌شود، داخل این نوع فازمتر یک لامپ کوچک و یک عدد مقاومت چند مگا اهمی وجود دارد، پس از اتصال با پریز برق در صورت وجود ولتاژ الکتریکی لامپ روشن می‌شود و در صورت نبود اختلاف پتانسیل الکتریکی، لامپ خاموش خواهد ماند.

جعبه ابزار کامل کارگاهی: چراغ قوه

جعبه ابزار کامل کارگاهی

چراغ‌قوه‌ها در هنگام پریدن فیوز و قطع برق وسایلی ضروری هستند که در برطرف کردن قطعی برق شما را یاری می‌دهد. چراغ‌قوه‌ها در اشکال مختلفی طراحی شده‌اند تا بتوان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: علت پریدن فیوز برق چیست؟ اقدامات بعد از پریدن فیوز و پیشگیری از آن

جعبه ابزار کامل کارگاهی: نوار چسب

جعبه ابزار کامل کارگاهی

نوارچسب کاربردهای مختلفی دارد؛ به عنوان مثال برای اتصال سیم‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد که علاوه بر چسباندن، نقش عایق را نیز ایفا می‌کند.

سخن آخر

جعبه ابزار مجموعه وسایلی کاربردی و ضروری برای تعمیر و یا بازسازی منزل و وسایل آن می‌باشد که شامل پیچ‌گوشتی، انواع آچارها، چکش، متر، انبر، کاتر و … است. جعبه‌ابزارها در مدل‌های متفاوتی وجود دارند که در تعداد ابزارآلات داخل آن با هم فرق می‌کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا