معماری و زندگی

نصب تابلو روی دیوار بدون میخ به همراه مراحل انجام کار

نصب تابلو روی دیوار روشی عالی برای تزیین و شخصی سازی یک فضاست. دیوارهای خالی زیادی وجود دارند که ممکن است بخواهید تابلوی خود را روی آن‌ها آویزان کنید اما از طرفی دوست ندارید دیوارتان پر از سوراخ باشد! برای این دسته افراد راه‌های دیگری برای نصب تابلو روی دیوار بدون میخ وجود دارد که ما در این مقاله در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم. با ویکی ساختمون همراه باشید.

استفاده از قلاب چسبنده برای نصب تابلو

استفاده از قلاب چسبنده برای نصب تابلو

نصب تابلو روی دیوار بدون میخ و با روش قلاب چسبنده عبارت است از:

1- دیوار خود را تمیز کنید: قلاب‌های چسبنده برای نصب، به سطوح تمیز نیاز دارند؛ بنابراین دیوار را با یک پارچه تمیز و مایع شستشو پاک کرده و بگذارید خشک شود.

2- قلاب چسبنده را آماده کنید: انواع مختلفی از قلاب چسبنده موجود است که هر کدام را می‌توانید خریداری کنید. اما مهم این است که قلابی را انتخاب کنید که قدرت نگهداری تابلو بر روی دیوار را داشته باشد.

3- قلاب را به دیوار بچسبانید: قلاب را آماده کنید و در محلی که می‌خواهید تابلو خود را آویزان کنید، قلاب چسبنده را به مدت 30 ثانیه محکم به دیوار فشار دهید.

4- تابلو را روی دیوار قرار دهید: تابلوی خود را بر روی قلاب نصب کنید. قبل از خرید نوع مناسب قلاب چسبنده، از وزن تابلو خود اطلاع داشته باشید؛ زیرا این قلاب‌ها حداکثر تا سه کیلوگرم وزن را تحمل می‌کنند. برای نصب تابلوهای سنگین‌تر بهتر است از چند قلاب استفاده شود.

نصب تابلو روی دیوار بدون میخ : قلاب فشاری

استفاده از قلاب فشاری برای نصب تابلو

نصب تابلو روی دیوار بدون میخ و با روش قلاب فشاری به شرح زیر است:

1- قلاب‌های خود را انتخاب کنید: قلاب‌های فشاری به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که بدون چکش، میخ و هیچ وسیله دیگری در داخل دیوار قرار می‌گیرند. این قلاب‌ها از مواد مختلفی ساخته شده‌اند و برای نگه داشتن تابلوها با وزن‌های مختلف دارای درجه بندی هستند؛ اما هر یک از آن‌ها نیاز به ایجاد یک سوراخ کوچک در دیوار دارند.

2- قلاب‌های خود را نصب کنید: قسمت خمیده و مخروطی شکل قلاب را داخل دیوار قرار دهید. انتهای قلاب را باید با رولپلاک به دیوار سفت کنید تا قسمت خمیده آن در بیرون قرار گیرد تا بتواند محلی برای قرار گرفتن تابلو باشد.

3- تابلوی خود را آویزان کنید: بیشتر قلاب‌های فشاری بسته‌های چهارتایی یا بیشتری دارند. برای آویزان کردن تابلوهای سنگین‌تر با استفاده از دو قلاب، عرض تابلو را اندازه بگیرید و آن را به سه قسمت تقسیم کنید. برای تابلوهای سنگین‌تر نیاز به قلاب‌های بیشتری دارید. فقط مطمئن شوید که قلاب‌ها را در فاصله مناسب از یکدیگر نصب کنید.

مطلب پیشنهادی: چیدمان تابلو در منزل : جان تازه به دیوارهای لخت بدمید!

استفاده از نوار چسب برای نصب تابلو

استفاده از نوار چسب برای نصب تابلو

شرایط نصب تابلو روی دیوار بدون میخ و با روش نوار چسب به شرح زیر است:

1- چسب خود را انتخاب کنید: نوار دو طرفه برای چسباندن تابلوهای سبک به دیوارها استفاده می‌شود. این نوار در هر دو طرف چسبناک است و کاربر می‌تواند چسب را از یک طرف به دیوار و از طرف دیگر به تابلو نصب کند. در این میان، کیفیت چسب خیلی مهم است زیرا ممکن است بدون اطلاع قبلی، تابلو بیفتد.

2- دیوار را آماده کنید: چسب‌ را باید روی دیواری تمیز بچسبانید، بنابراین دیوار خود را با یک پارچه تمیز و مایع شستشو تمیز کنید. در حالی که منتظر خشک شدن دیوار هستید، پشت تابلو خود را با یک پارچه خشک و تمیز پاک کنید. قبل از استفاده چسب، دستان خود را بشویید تا از انتقال خاک یا روغن به چسب جلوگیری کنید.

3- تابلوی خود را آماده کنید: تابلوی خود را روی یک سطح صاف قرار دهید. چسب را به چهار طرف تابلو بزنید و مطمئن شوید که چسب به خوبی به تابلو چسبیده است.

4– تابلو را نصب کنید: هنگامی که نوار چسب خود را در محل قرار دادید، تابلو را بردارید و آن را روی دیوار قرار دهید. سپس تابلو را به دیوار فشار داده تا چسب، خیلی محکم به دیوار بچسبد.

استفاده از قلاب و بند برای نصب تابلو

استفاده از قلاب و بند برای نصب تابلو

برای نصب تابلو روی دیوار بدون میخ و با روش قلاب و بند به موارد زیر توجه کنید:

1- وسایل دیواری موجود را پیدا کنید: به دنبال قلاب، پیچ یا دستگیره‌ای باشید که از قبل در جای خود قرار دارند و می‌تواند چند کیلوگرم وزن اضافی را تحمل کنند. توجه داشته باشید که این روش برای عکس‌های سبکی که قاب نشده‌اند مناسب‌ترین حالت را خواهند داشت.

2- روی بند را گره بزنید: طول رشته، ریسمان یا بند را به اندازه کافی بلند کنید تا بتوانید دو طرف آن را گره بزنید. هر انتهای بند را به یک قسمت دیوار به صورت جداگانه ببندید. می‌توانید بند را محکم بکشید یا آن را کمی شل و افتاده بگذارید. یک بند محکم، سفت، سخت و یکنواخت به نظر می‌رسد، در حالی که یک بند آویزان هنری‌تر خواهد بود. انتخاب بین این دو به اولویت زیبایی شناسی شما  بستگی دارد.

استفاده از سیم فلزی نسبت به رشته یا ریسمان سخت‌تر خواهد بود و یک ظاهر صنعتی ایجاد می‌کند. سیم، نازک و محکم است اما حالت افتاده ایجاد نمی‌کند. بند پارچه‌ای به راحتی گره می‌خورد، می‌تواند رها یا کشیده شود و نمای زیباتری به فضا بدهد.

3- تصاویر خود را آویزان کنید: برای قرار دادن تصاویر خود به بند، از گیره‌های فانتزی استفاده کنید. اگر بند یا ریسمان بیش از آنچه که انتظار می‌رود شروع به آویزان شدن کند یا گره‌ها بسته باقی نمانند، ممکن است وزن خیلی زیاد شود! در این حالت، باید از ریسمان یا سیم محکم‌تری استفاده کنید یا برای ردیف دوم تابلوها بند دوم را به وسایل مختلف ببندید. برای توزیع یکنواخت وزن عکس‌ها، عکس اول را در وسط بند قرار دهید. سپس هر عکس را در قسمت‌های دیگر بند آویزان کنید.

سخن آخر

حالا می‌توانید بدون میخ تابلو را روی دیوار آویزان کنید، این کار را می‌توانید با روش‌های مختلف بالا انجام دهید. برای نصب تابلو روی دیوار بدون میخ باید به این نکته توجه کنید: شرایط نصب باید در بالاترین کیفیت ممکن انجام شود تا احتمال سقوط تابلوها و شکستن آن به حداقل برسد. در هر صورت، از مواد باکیفیت برای نصب تابلو روی دیوار بدون میخ استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا